Bár a Subaru Impreza nem érte el az ötcsillagos minősítést az EuroNCAP tesztjén, gyakorlatilag nem sokkal teljesített rosszabbul, mint a legtöbbre értékelt társai.
A kis családi ferdehátú utastere a frontális ütközésnél nem deformálódott, és az elöl ülők lába is megúszná a komolyabb sérülést. Az oldalsó oszloptesztnél már nem remekelt a járgány, az ütközésnél a bábuk tanúsága szerint a mellkasi sérülés valószínűsége nagy – de ugyanígy volt ez az ötcsillagos Mazda 6-osnál is.
A fejtámla csak épp elfogadhatóan véd az ostorcsapásos sérülések ellen. Pontlevonás járt az autónak azért is, mert az oldalsó ütköztetésnél a hátsó ajtót csak egyetlen zsanér tartotta a helyén. Az ijesztő felsorolás végére azért tegyük oda, hogy így is 84 százalékos eredményt ért el az Impreza a felnőtt utasok biztonságát tekintve.
A tesztbábuk eredménye alapján hibátlanul szerepelt az autó a gyermekutasok védelmében is, de panasz ezen a téren is akadt azért. Az első utasoldali légzsákot nem lehet kikapcsolni, így az anyósülésre nem szerelhető hátrafelé néző gyermekülés, de az értékelők szerint erre nem figyelmeztet megfelelően a gyártó. A hátsó ISOFIX-rögzítőpontok jelölésével sem volt elégedett a tesztelői csoport.
Gyalogosként – ha már kellene – mi szívesebben esnénk az Impreza, mint más autó elé, ugyanis mind a lökhárító, mind a motorháztető nagy része jó védelmet nyújt a sérülések ellen, egyedül a nagyobb termetű áldozatok feje van veszélyben. Az eredmény az átlagosnál jóval magasabb 72 százalék lett ebben a tekintetben.
Mivel a február közepétől piacra kerülő darabok jelentős részében szériafelszerelés lett a menetstabilizáló, és az összes verzióhoz kérhető opcióként a biztonsági berendezés, így az EuroNCAP megadta az ezért járó pontot, de mivel hiányzik a sebességkorlátozó rendszer és csak a vezetőnek jár biztonságiöv-figyelmeztető, így itt nem remekelt az Impreza, ezért úszott el az öt csillag.
Subaru Impreza | |
Felnőttutas-biztonság | 84 % |
Gyermekutas-biztonság | 73 % |
Gyalogosvédelem | 72 % |
Biztonsági segédeszközök | 57 % |
Összeredmény | * * * * |
EuroNCAP – Új értékelési rendszer |
Az EuroNCAP 2009-től megváltoztatta értékelési rendszerét. Míg korábban a törésteszteken három terület – a felnőtt utasok biztonsága, a gyermekutasok biztonsága és a gyalogosvédelem – külön-külön kapott csillagos értékelést, addig ezentúl egy összesített eredményt ad az autók biztonságát vizsgáló szervezet. A teszteken gyűjtött pontokat kategóriánként összesített százalékos értékre váltják, és ebből áll össze a végső, csillagokban kifejezett eredmény. A korábbi három szempont mellé egy negyediket is beemeltek: mégpedig a vezetési és biztonsági segédeszközök – a menetstabilizáló (ESC), fékasszisztens és egyebek – hatékonyságát. Fontos kiemelni, hogy menetstabilizáló nélkül mostantól egyetlen modell sem érhet el ötcsillagos minősítést. Az EuroNCAP új értékelési rendszerébe az ún. ostorcsapásos sérülések kockázatát is beépítették. |