A Citroën családi egyterűje, a C3 Picasso négy csillaggal fejezte be az EuroNCAP tesztjét. Lássuk, hogy mivel volt gond, és mi az autó erőssége.
A frontális ütközésnél az utastér ép maradt, de a vezető szerepét játszó tesztbábu eredményei azt mutatták, hogy a légzsák ellenére is hozzáütközött a mellkasa a kormánykerékhez, és ez bizony pontlevonással járt. Az elöl ülők lába sértetlen maradt, de a fejtámla csak a leggyengébb minősítést érte el az ostorcsapásos sérülések elleni védelemben.
Az oldalirányú ütköztetésnél a C3 Picasso maximális pontszámot gyűjtött, az oszloptesztnél azonban a tesztbábu mellkasa elég nagy ütést szenvedett.
Mivel családi autóról van szó, így nagyon fontos, hogy szerepelt a Citroën a gyermekbiztonságot illetően – nos, a tesztbábuk eredményei mind jók voltak, az EuroNCAP szakemberei csak a szokásos, nem közvetlenül az ütközési helyzetekre vonatkozó panaszaikat adták elő. Az első utasoldali légzsák kikapcsolható, így hátrafelé néző gyerekülés is kerülhet az anyósülésbe, de a légzsák állapota nem olvasható le elég egyértelműen. A hátsó ISOFIX-rögzítőpontok jelölésével sem voltak teljesen elégedettek a tesztelők.
Az esetleg elgázolt gyalogosok lábát jól védi a lökhárító, de a motorháztető már komoly fejsérülés veszélyét hordozza, akár gyermek-, akár felnőttméretű az áldozat.
Mivel az elektronikus menetstabilizáló csakis extraként kérhető a C3 Picassóhoz, így az autó nem kaphatta meg az ötcsillagos minősítést. A vezető által beállítható sebességkorlátozó rendszerre az EuroNCAP megítélte az érte adható pontok egy részét, és az elöl ülők biztonságiöv-emlékeztetőit is értékelte a szervezet.
Citroën C3 Picasso | |
Felnőttutas-biztonság | 81 % |
Gyermekutas-biztonság | 76 % |
Gyalogosvédelem | 43 % |
Biztonsági segédeszközök | 40 % |
Összeredmény | * * * * |
EuroNCAP – Új értékelési rendszer |
Az EuroNCAP 2009-től megváltoztatta értékelési rendszerét. Míg korábban a törésteszteken három terület – a felnőtt utasok biztonsága, a gyermekutasok biztonsága és a gyalogosvédelem – külön-külön kapott csillagos értékelést, addig ezentúl egy összesített eredményt ad az autók biztonságát vizsgáló szervezet. A teszteken gyűjtött pontokat kategóriánként összesített százalékos értékre váltják, és ebből áll össze a végső, csillagokban kifejezett eredmény. A korábbi három szempont mellé egy negyediket is beemeltek: mégpedig a vezetési és biztonsági segédeszközök – a menetstabilizáló (ESC), fékasszisztens és egyebek – hatékonyságát. Fontos kiemelni, hogy menetstabilizáló nélkül mostantól egyetlen modell sem érhet el ötcsillagos minősítést. Az EuroNCAP új értékelési rendszerébe az ún. ostorcsapásos sérülések kockázatát is beépítették. |