A Kia karakteres városi egyterűje, a Soul tervezésénél a dél-koreai mérnökök nemcsak a vagány külsőt és a használhatóságot tartották szem előtt, de a biztonságra is figyeltek. Az EuroNCAP öt csillagra értékelte a munkájukat – még ha akadt is egy-két panasz.
A frontális ütközésnél az utastér ép maradt, de a műszerfal elemei mind a vezető-, mind az anyósülésben helyet foglaló utas térdére és lábszárára kockázatot jelenthetnek. Az alapfelszerelésként oldalsó és függönylégzsákkal ellátott Soul a maximális pontot gyűjtötte a bábu eredménye alapján az oldalsó ütköztetésnél, de levonás járt, amiért az ajtó nem maradt tökéletesen zárva.
Az oszloptesztnél a kelleténél nagyobb terhelés érte a tesztbábu mellkasát, a Kia aktív fejtámlája azonban jól teljesített, a tesztelt járgányok többségével ellentétben a lehető legjobb értékelést kapta ebben az ostorcsapásos sérülések megelőzésének tekintetében. A felnőttbiztonságra összesítve 87 százalékot kapott az autó.
A bábuk eredményei alapján a Soulnak maximális pontszámot adtak a gyermekbiztonságra, de ahogy szinte mindig, az EuroNCAP-nál szóvá tették, hogy ez első utasoldali légzsák ki- vagy épp bekapcsolt állapotának jelzése nem világos, így az eszköz kockázatot jelenthet az oda háttal beszerelt gyerekülésre. Az eredmény cseppet sem rossz: 86 százalék.
Az autó motorházteteje az áldozat termetétől függetlenül gyenge védelmet nyújt a fejsérülések ellen, csak a lökhárító kapott jó minősítést. Gyalogosvédelem: 39 százalék.
Az ötcsillagos minősítéshez elengedhetetlen elektronikus menetstabilizáló minden piacon alapfelszerelés a Soulnál, ahogyan az első és hátsó biztonságiöv-emlékeztető is, így ezekért járt a pont, a hiányzó sebességkorlátozó berendezés miatt azonban elmaradt a tökéletes eredmény, ez így 86 százalék.
Kia Soul | |
Felnőttutas-biztonság | 87% |
Gyermekutas-biztonság | 86% |
Gyalogosvédelem | 39% |
Biztonsági segédeszközök | 86% |
Összeredmény | * * * * * |