Tesztjeinkben már kétszer is megdicsértük a Renault Grand Scénic legutóbbi verzióját, és az EuroNCAP vizsgája után egyértelmű, hogy a biztonság terén is jó választás a francia gyártó családi batárja.

A frontális teszten a másfél tonnás járgány utastere ép maradt, és mind a vezetőt, mind az első utast helyettesítő bábu eredményei szinte hibátlanok lettek, a lábak védettségére sem volt panasz – elöl egyébként kétlépcsős légzsákok dolgoznak, ha kell.

Csak a fejtámlára volt panasz
Az oszlopteszten átlagon felül szerepelt

Az oszlopteszten átlagon felül szerepelt

Az oszlopteszten átlagon felül szerepelt


A test- és fejlégzsákokkal is felszerelt autó az oldalirányú ütközéseknél is remekelt, nemcsak a korlátos, de a jóval keményebb oszlopos tesztnél is megóvta az utasokat. A Grand Scénic egyedül a hátulról érkező becsapódások esetén nem szerepelt jól, az ostorcsapásos sérülések ellen elhanyagolhatónak minősítették a fejtámlák nyújtotta védelmet a tesztelők. A felnőtt utasok biztonságát az EuroNCAP összesítve 91 százalékra értékelte.

Az előre és hátulra beszerelt gyermekülések is megfelelően vizsgáztak, a bábuk eredményei jók lettek, de a szakértők már hagyományosan szóvá tették, hogy az anyósüléshez tartozó, kikapcsolható légzsák állapotjelzése nem megfelelő, így az oda beszerelt gyermekülésre veszélyt jelenthet – ezért bizony pontlevonás járt. A gyermekbiztonságra 76 százalékot kapott a Renault.  

A gyalogosok testi épségének megóvása azért nem a Grand Scénic erőssége: a lökhárító még kellően puha, de a motorháztető nagy része az esetleges áldozat termetétől függetlenül komolyabb fejsérülést ígér gázolás esetére. Ebből a szempontból az eredmény teljesen átlagos, 42 százalék.

Folytatódik az ötcsillagos Renault-hagyomány

Folytatódik az ötcsillagos Renault-hagyomány

Folytatódik az ötcsillagos Renault-hagyomány


Ugyan nem alapfelszerelés, mivel azonban a piacra kerülő darabok közül már megfelelő arányban szerepel az elektronikus menetstabilizáló (ESC), így a 2009-től már ehhez kötött ötcsillagos minősítésnek nem volt akadálya. Az ESC mellett a sebességkorlátozó is elérhető lesz a legtöbb modellváltozatban, és az autóban elöl és hátul is működik a biztonságiöv-emlékeztető, így az EuroNCAP mindhárom általa vizsgált biztonsági felszerelést kipipálta, ennek köszönhetően a Grand Scénic 99 százalékos értékelést kapott.

Renault Grand Scénic
Felnőttutas-biztonság 91%
Gyermekutas-biztonság 76%
Gyalogosvédelem 42%
Biztonsági segédeszközök 99%
Összeredmény * * * * *