A Škoda szokatlan fantázianevű autójával a kompakt szabadidő-autók piacára igyekszik betörni. A családi utazásra és akár a terepes kalandozásra is vihető autónál fontos a biztonság, de a Yeti nem is vallott szégyent ebben a tekintetben.

A fejtámla szinte a teljes piacot veri
92 százalék a felnőtteknek - nem rossz!

92 százalék a felnőtteknek – nem rossz!

92 százalék a felnőtteknek – nem rossz!


A felnőttek szinte tökéletesen védve érezhetik magukat az autóban, a mini SUV a frontális és az oldalirányú ütközéseken is szinte hibátlanul szerepelt, csak a kemény oszlopos teszten kapott a kelleténél nagyobb terhelést a bábu mellkasa. A legtöbb európai piacon az autóban az első légzsákok mellett szériafelszerelésként szerepel majd az oldalsó fej- és test-, valamint a térdlégzsák is.

A Yeti kiválóan szerepelt az eddig tesztelt autók túlnyomó többségénél gyenge eredményt hozó ostorcsapásos sérülés megakadályozásában, a fejtámla jó minősítést kapott. A felnőttutas-biztonságra összesítve 92 százalékot kapott az autó.

A gyermekeket szimuláló bábuk teszteredményei is jók lettek, és a Yetinek sikerült elkerülnie a szinte minden autónál gondot jelentő bakit: az első utasoldali légzsák kikapcsolható, így az anyósülésbe hátrafelé néző ülés is kerülhet, és ezúttal a bekapcsolva hagyott biztonsági eszközre való figyelmeztetés sem sikkadt el. Az összeredmény ebből a szempontból 78 százalék.

A fejtámla szinte a teljes piacot veri

A fejtámla szinte a teljes piacot veri

A fejtámla szinte a teljes piacot veri


A Yeti lökhárítója az EuroNCAP jelenlegi kritériumainak – hamarosan szigorítanak ezen a téren – megfelelően puhának számított, így az esetleg elütött gyalogos lába viszonylag biztonságban van, azonban a fejéről ugyanez már nem mondható el: a motorháztető nagy része túl kemény, ezért komolyabb sérülésveszélyt jelent. A gyalogosvédelemre az autó jó átlagosnak számító 46 százalékos értékelést kapott.

Mivel az európai piacra kerülő Yetik többségében alapfelszerelés lesz az elektronikus menetstabilizáló (ESC), így az ötcsillagos minősítésnek nem volt akadálya. Szériafelszerelés az első üléseknél a biztonságiöv-emlékeztető, viszont a szintén pontot érő sebességkorlátozó automatika hiányzik, így a biztonsági felszerelésekre 71 százalékot ítéltek meg az EuroNCAP szakemberei.

Škoda Yeti
Felnőttutas-biztonság 92%
Gyermekutas-biztonság 78%
Gyalogosvédelem 46%
Biztonsági segédeszközök 71%
Összeredmény * * * * *