Bár már tavasszal bemutatták, a Mercedes E-osztály 2009-es modellváltozata csak most került az EuroNCAP tesztelőinek kezei közé. Az eredmény természetesen a várható lett: az autó megkapta az öt csillagot.

Az E-osztályban szériafelszerelésként szerepel az ún. PRE SAFE rendszer, amely a potenciális baleseti helyzetekben már előkészíti a biztonsági berendezéseket, előfeszíti az öveket, de a törésteszten e nélkül vizsgálták, azonban így is tökéletesen helytállt az autó.

A fejtámla itt sem a legjobb
Deréklégzsák is jár

Deréklégzsák is jár

Deréklégzsák is jár


A frontális ütközésnél a tesztbábuk adatai alapján mind a vezető – akinek térdlégzsák is jár -, mind az utas biztonságban van. Az oldalsó fej- és testlégzsákok mellett a WDD21200511A133988 sorozatszám feletti modelleknél már az ülésbe épített medencét óvó légzsák is alapfelszerelés, a teszt eredményei már az ilyennel ellátott változatokra vonatkoznak. Az oldalirányú ütközéseknél nem is volt sok panasz, csak az oszloptesztnél kapott túl nagy terhelést a bábu mellkasa.

Ahogy a legtöbb gyártónak, a Mercedesnek is el kell még találnia az ostorcsapásos sérülések elleni védelmet, mert ebből a szempontból az E-osztály sem teljesített jól, a fejtámla épp megfelelő minősítést kapott. A felnőtt utasok védelmére az autó 86 százalékot gyűjtött. 

A kicsiknél sem volt panasz

A kicsiknél sem volt panasz

A kicsiknél sem volt panasz


A gyermekeket szimuláló bábuk mind a frontális, mind a oldalirány próbákon jó eredményeket mutattak. Ha az anyósülésbe a Mercedes saját gyártmányú, hátrafelé néző gyermekülése kerül, az ottani légzsák automatikusan lekapcsol, más gyártmányoknál viszont nem ez a helyzet, de legalább világos, egyértelmű figyelmeztetést helyeztek el az autóban az ilyen esetek kockázatát illetően. Gyermekbiztonság: 77 százalék. 

Az E-osztály lökhárítója maximális pontszámot kapott, megfelelően puha. A PRE SAFE rendszer  gázolás esetén néhány centiméterre felnyitja a motorháztetőt, hogy az áldozat becsapódása esetén nagyobb torzulás után érhesse csak el a motor keményebb részeit a gyalogos teste. A fejsérülések kockázata így a lehetőségekhez mérten kicsi is, egyedül a motorháztető első széle kapott gyenge minősítést. A gyalogosvédelemre 58 százalékot ítéltek a Mercinek.

Mercedes E-osztály
Felnőttutas-biztonság 86%
Gyermekutas-biztonság 77%
Gyalogosvédelem 58%
Biztonsági segédeszközök 86%
Összeredmény * * * * *

Videó a töréstesztről