Jól szerepelt az EuroNCAP-nál a Citroën DS3, a prémiumszegmensbe pozícionált modell könnyedén hozta az öt csillagot. Frontális ütközésnél stabil maradt az utascella, a bábukra aggatott szenzorok adatai szerint mind a sofőr, mint az utas esetében megfelelő a lábak és a comb védelme, függetlenül az üléspozíciótól.

Maximális pontszámot gyűjtött az autó a korlátos teszten, a valamivel kíméletlenebb oszlopos vizsgálatnál viszont találtak gyenge pontokat a szakemberek. Ilyenkor nagy terhelés éri a mellkast, hátsó ütközés esetén pedig csak átlagos az ostorcsapás-sérülések elleni védelem.

Megfelelő védelem
Nem mozdult el a fejük

Nem mozdult el a fejük

Nem mozdult el a fejük


A gyerekvédelem tesztelésénél mindkét bábut arccal előrefelé ültették be, frontális és oldalütközésnél is minimális volt a fejek elmozdulása. Kikapcsolható az utasoldali légzsák, bár kritikaként elhangzott, hogy a sofőroldalon elhelyezett instrukciók nem teljesen egyértelműek, nem tüntették fel ugyanis a figyelmeztetést minden európai nyelven.

Nem túl kíméletes a gyalogosokkal az egyterű, a motorháztető keménysége nem ért pontot, de a lökhárító lábvédelmét dicsérték. Szériafelszereltség az ESP és a sebességkorlátozó, ez 83 százalékot ért.

Citroën DS3
Felnőttutas-biztonság 87%
Gyermekutas-biztonság 71%
Gyalogosvédelem 35%
Biztonsági segédeszközök 83%
Összeredmény  * * * * *

Így törik a DS3