Ötcsillagos minősítésre számított az Urban Cruiserrel kapcsolatban a Toyota, ami azonban sikerült az iQ-val, nem jött össze a kisterepjáróval. Csak három csillagot kapott a modell, amire válaszul a Toyota rögtön közleményben kérdőjelezte meg a szervezet módszereinek hatékonyságát.

Stabil maradt az utascella a frontális ütközésnél, de annak ellenére, hogy térdlégzsákot is szereltek az autóba, a sofőrbábu lába érintette a műszerfalat és erős terhelést mutattak a műszerek. Az EuroNCAP megállapította, hogy a műszerfal kialakítása potenciális veszélyforrást jelent mind a sofőr, mind az utas térdére és combjára.

Egyben maradt az utascella
Nem véd a függönylégzsák

Nem véd a függönylégzsák

Nem véd a függönylégzsák


Az oldalirányú oszlopteszten a függönylégzsák nem tudta megakadályozni a fej B oszlopnak csapódását, és ugyan más komolyabb probléma nem volt, ilyen körülmények között a szervezet nem adhatott pontot a tesztre. Arra hivatkoztak a szakemberek, hogy a légzsák nem nyújtja a kellő védelmet, pedig ez kulcsfontosságú lenne egy valós balesetnél.

Ugyanezt a légzsákot a nem megfelelő fejvédelem miatt a korlátos teszten is lepontozták, az ostorcsapás-sérülések elleni védelem átlagos. A gyermekvédelem vizsgálata során a hároméves bábu feje nem mozdult veszélyes mértékben előre, a 18 hónapos bábu menetiránynak háttal ült. Mindkét bábu megfelelő védelmet jelzett oldalütközésnél.

Veszélyben a lábak

Veszélyben a lábak

Veszélyben a lábak


Egyértelmű a légzsák kikapcsolására vonatkozó figyelmeztetés, a kapcsolót is jelölik, korábbi modellekben azonban utóbbit kicsit elhanyagolták, így azok nem kaphatták volna meg a kiosztott két pontot. A japán gyár nemrégiben újrafogalmazta a kezelési útmutató egyik fejezetét is, belehelyezve azt a passzust, hogy azoknál a modelleknél, amelyeknél a hátsó pad mozgatható, gyermek szállítása esetén a leghátsó pozícióba kell állítani.

A motorháztető éle nem kíméli a gyalogosokat, a lökhárító védelme viszont jó. Nem szélsőségesen kemény a motorháztető, egyes részei jó védelmet biztosítanak, összességében vizsgálva azonban inkább az átlagos/gyenge minősítés jár. A biztonsági segédrendszerekre az Urban Cruiserben nem lehet panasz.

Toyota Urban Cruiser
Felnőttutas-biztonság 58%
Gyermekutas-biztonság 71%
Gyalogosvédelem 53%
Biztonsági segédeszközök 86%
Összeredmény * * *

Így törik az Urban Cruiser