PRE-SAFE néven régóta fejleszti baleset-megelőzési rendszerét a Mercedes, ennek része, hogy amennyiben az elektronika úgy értékeli, a baleset elkerülhetetlen, előre felkészíti a biztonsági rendszereket a karambolra. A Mercedes GLK-nak enélkül kellett helytállnia az EuroNCAP töréstesztjén, de a kompakt SUV így sem okozott csalódást.

Nem sérült az utascella
Korlátos teszten hibátlan a GLK

Korlátos teszten hibátlan a GLK

Korlátos teszten hibátlan a GLK


Stabil maradt az utascella frontális ütközésnél, az A oszlopok mindössze három millimétert mozdultak hátra. Jónak értékelték a szakemberek a sofőr és utasa térd-, illetve combvédelmét, a Mercedesnek sem okozott gondot, hogy ezt a minősítést üléspozíciótól függetlenül hozza.

A WDC204****F450200 szériaszámtól felfelé a GLK-ba alapáron medencelégzsák is került az oldalütközések elleni védelem javítására, a korlátos teszten hozta is az autó a maximális pontszámot, de ez a korábbi modellekre nem vonatkozik. Az oszlopteszten a mellkas védelmét átlagosnak minősítették, hasonlóan az ülés biztonságát az ostorcsapás-sérülések ellen.

Biztonságban a gyerekek

Biztonságban a gyerekek

Biztonságban a gyerekek


Frontális teszten alig mozdult el a hároméves gyermeket helyettesítő bábu feje, az oldalteszten a három- és másfél éves bábu is stabilan ülésében maradt. A Mercedes-féle gyereküléseket az autó automatikusan felismeri az utasülésen és kikapcsolja a légzsákot, más gyártók termékeinél ezt manuálisan kell megtenni, de az erre vonatkozó figyelmeztetés teljesen egyértelmű.

Maximális pontot adtak a lökhárító lábvédelmére, a motorháztető pereme viszont éles, ezért gyenge minősítés járt. Gyerekek fejével kíméletlenebbül, felnőttekével barátságosabban bánik a géptető, gyenge és jó osztályzatot osztottak a szakemberek. A biztonsági rendszerekért közel maximális értékelés járt.

Mercedes-Benz GLK
Felnőttutas-biztonság 89%
Gyermekutas-biztonság 76%
Gyalogosvédelem 44%
Biztonsági segédeszközök 86%
Összeredmény  * * * * *

Így törik a GLK