Öt csillaggal távozott az EuroNCAP töréstesztjéről az Infiniti nagyterepjárója, az FX. Jól bírta a frontális ütközést az utascella, de a műszerfal kialakítása némi sérülésveszélyt jelent a térdekre és combokra. Maximális pontszám járt viszont az oldalirányú korlátos tesztért, a keményebb oszlopos vizsgálaton a megfelelő minősítésű mellkas kivételével minden testtáj jó értékelést kapott. Ostorcsapás-sérülések ellen átlagos az FX védelme.

Minimális esély térdsérülésre
Korláton maximumot tud

Korláton maximumot tud

Korláton maximumot tud


Minimális mértékben mozdult előre a hároméves tesztbábu feje a frontális teszten, a másféléves bábú menetiránynak háttal ült. Mindkét bábu stabilan ülésében maradt az oldalütközési teszten. Ahogy elvárható, az utaslégzsák a gyerekülés kedvéért kikapcsolható, de az ennek szükségességére figyelmeztető jelzés az EuroNCAP normái szerint nem teljesen egyértelmű.

Döntően átlagos védelmet biztosít az autó a gyalogosok lábára, a motorháztető pereme éles, ezért csak gyenge minősítés járt. Azokon a területeken, ahol gyerek feje is az autónak csapódhat, a géptető gyenge osztályzatot érően kemény, feljebb, a felnőttek felségterületén puhább, a minősítés jó. A biztonsági segédrendszerekbe nem lehetett belekötni, az FX csak egy százalékkal csúszott le a hibátlan minősítésről.

Infiniti FX
Felnőttutas-biztonság  86%
Gyermekutas-biztonság  77%
Gyalogosvédelem  44%
Biztonsági segédeszközök 99%
Összeredmény  * * * * *

Így törik az FX