Nem lehet azt mondani, hogy leszerepelt a Kia Venga az Euro NCAP töréstesztjén, a frontális teszt után mindenesetre egy igen kellemetlen hibára derült fény. Az autó vizsgálata során a szakemberek egy vágást fedeztek fel a sofőr biztonsági övén, amelyről később megállapították, hogy az ülés mozgását biztosító sín okozta az ütközés pillanatában.

Az Euro NCAP a konstrukciós hibát potenciális veszélyforrásnak találta, ezért azonnal értesítette a Kiát. A koreai gyár védőhuzatokat készített a biztonsági öv alsó részére, a már eladott autókat visszahívták, a kereskedésekben állókat pedig addig nem adják ki, amíg ki nem javították a hibát.

Az öves baki ellenére is négycsillagos a Venga
Frontális ütközésnél veszélyben a mellkas

Frontális ütközésnél veszélyben a mellkas

Frontális ütközésnél veszélyben a mellkas


Ami a frontális ütközést illeti, a sofőr mellkasa nekicsapódott a kormánynak, a műszerfal kialakítása pedig térd- és combsérülést okozhat. Az adatok nagy elmozdulást mutattak az utasbábúnál, itt szintén a térdsérülés veszélyét emelték ki a szakemberek. Az utascella stabil maradt, korlátos teszten egyenesen maximális pontot ért el az egyterű.

Oszlopteszten átlagos eredményt ért el a Venga a mellkas védelmét illetően, a test többi része jó osztályzatot kapott. Szintén jónak értékelték a nyakvédelmet az ostorcsapás sérülések ellen.

Ütheti a gyerekeket a C oszlop

Ütheti a gyerekeket a C oszlop

Ütheti a gyerekeket a C oszlop


Gyermekvédelemben sem vizsgázott tökéletesre a Venga, ugyan a hároméves bábú feje nem mozdult előrefelé jelentősen, a C oszlop borításának nekiütközött. Az oldalsó korlátos teszten nem talált kifogásolnivalót a szervezet, ahogy a légzsákok kikapcsolására vonatkozó figyelmeztetésekkel is elégedett volt.

Az első lökhárító maximális pontszámot érően kíméletes a gyalogosok lábával szemben, a motorháztető éle átlagos védelmet biztosít. Ahol potenciálisan gyermekek feje csapódhat a géptetőnek, ott a védelem jó, feljebb, a felnőttek „területén” viszont gyenge. Négy európai országban, egy felszereltségi változat esetében az elektronikus menetstabilizáló csak opció, de mivel az értékesítésre kínált modellek többségében alapfelszereltség, az Euro NCAP 71 százalékos értékelést adott a biztonsági segédeszközökre.

Kia Venga
Felnőttutas-biztonság 79%
Gyermekutas-biztonság 66%
Gyalogosvédelem 64%
Biztonsági segédeszközök 71%
Összeredmény * * * *

Így törik a Kia Venga: