Nem volt túl sok pénze a SEAT-nak középkategóriás modellje kifejlesztésére, ezért a Volkswagen-konszerntől kért kölcsön. Meg is kapták a spanyolok az Audi A4 előző generációjának teljes tervdokumentációját, és ugyan készítettek hozzá félig-meddig új karosszériát, az Exeo ettől még megegyezik az előző A4-gyel.

Lekopírozta az Audi A4 eredményét
Szinte azonos a védelem térdlégzsákkal és anélkül

Szinte azonos a védelem térdlégzsákkal és anélkül

Szinte azonos a védelem térdlégzsákkal és anélkül


Azt a modellt még 2001-ben, vagyis bőven a régi rendszerben tesztelte az Euro NCAP, 34-ből 30 pontot ért el. Maximális pontszámmal értékelték az Audi A4 oldalütközéskor nyújtott védelmét, míg a félátfedéses (az autó bal elejét érintő) frontális ütközésnél apró hiányosságokat tárt fel az Európai Unió és a legtöbb európai autóklub támogatásával működő szervezet.

Az ötödik csillag megszerzését a vezetőoldali légzsák és az övrendszer nem tökéletes összhangja akadályozta meg, emiatt kissé magasabb terhelési értékeket mértek a vezető mellkasában. Meglepő lett volna, ha az új rendszerben az Exeo négy csillagnál többre viszi, nem is tette.

Példás a gyermekvédelem

Példás a gyermekvédelem

Példás a gyermekvédelem


A frontális teszten stabil maradt az utascella, a sérülések vizsgálatánál azonban az Euro NCAP-nek szem előtt kellett tartania, hogy Hollandiában, ahol a tesztautókat vásárolták, a piacok nagy részével ellentétben a térdlégzsák is az alapfelszereltség része. Maga a légzsák viszont nem működött túl hatékonyan, a műszerfal kialakítása így is sérülésveszélyes a térdekre és combokra. Az eredmények szinte megegyezőek a térdlégzsákos és térdlégzsák nélküli autók esetében, az összesített négycsillagos eredmény is minden Exeóra vonatkozik.

Korlátos teszten ismét maximális pontszám született, az oszlopvizsgálaton gyenge mellkasvédelmet mutattak a műszerek. Hároméves gyermek esetében a frontális és oldalütközési tesztre is maximális pontszámot osztottak ki, levonás csak azért járt, mert az Euro NCAP szerint nem teljesen világosak a légzsákokra vonatkozó figyelmeztetések.

Törésben is az Audit másolja a SEAT Exeo 15


Az első lökhárító kíméletes a gyalogosokkal szemben, a motorháztető éle azonban nem kapott pontot. Gyermekfejekkel szemben átlagos a motorháztető védelme, a felnőttek értékelése gyenge. A biztonsági extrák pontszáma mutatja, hogy régi konstrukcióról van szó, noha a menetstabilizáló minden változatban az alapfelszereltség része, csak 57 százalékot kapott az Exeo.

SEAT Exeo
Felnőttutas-biztonság 77%
Gyermekutas-biztonság 81%
Gyalogosvédelem 50%
Biztonsági segédeszközök 57%
Összeredmény * * * *

Így törik a SEAT Exeo: