A FIAT-PSA három édestestvére, a FIAT Firoino, a Peugeot Bipper és a Citroën Nemo közül az utóbbi megjárta az EuroNCAP tesztlaborját, de a gyártó biztosan nem a törésteszt eredményével hirdeti majd a járgányt: a kis-haszonjárműből egyterűvé varázsolt autó mindössze három csillagot gyűjtött. Igaz, elsősorban a hiányzó biztonsági eszközök rontottak a képen.
A frontális ütköztetésnél a Nemo utastere nem deformálódott, de a műszerfal elemei mind a sofőr, mind az elöl ülő utas lábaira sérülésveszélyt jelenthetnek. A „kíméletesebb”, korlátos oldalirányú ütközésnél az eredmények jók lettek, de mivel az autóban nincs oldalsó fejlégzsák, így az oszloptesztet nem is végezték el, azaz erre nem adhattak pontot az értékelésnél. A fejtámla gyengén szerepelt az ostorcsapásos nyaksérülések megakadályozása szempontjából. Ez így 59 százalék.
A gyermekutasok biztonságára nem volt sok panasz, mind a másfél, mind a háromévesnek megfelelő tesztbábu eredményei jók voltak, de a Nemo sem úszta meg a pontlevonást, miután az anyósülésbe szerelhető gyermekülésre veszélyt jelentő légzsák állapotjelzését nem találták kielégítőnek a tesztelők. Gyermekbiztonság: 74 százalék.
Míg a lökhárító és a motorháztető első része jó minősítést kapott, az esetleg elgázolt felnőttek már komolyabb fejsérülésre számíthatnak, ha Nemóval „találkoznak”, így a gyalogosvédelemre összesen 55 százalékot ítéltek meg az EuroNCAP-nél.
Nem áll jól a biztonsági segédeszközök terén a Nemo, sem a sebességkorlátozó automatikára, sem az elektronikus menetstabilizálóra nem adhattak pontot a tesztelők, ezek ugyanis nem tartoznak az autó felszereléséhez. Egyelőre a biztonságiöv-emlékeztető is csak a sofőr számára jelez, de a Citroën ígérete alapján ez az eszköz a legtöbb európai piacon már az első utasülésnél is szériatartozék lesz,amire így előre megkapta a pontot az autó – összesítve azonban ez így is csak 29 százalék lett.
Citroën Nemo 2010 | |
Felnőttutas-biztonság | 59 % |
Gyermekutas-biztonság | 74 % |
Gyalogosvédelem | 55 % |
Biztonsági segédeszközök | 29 % |
Összeredmény | * * * |