Nem látszik ugyan, de generációváltás történt a Suzuki Swiftnél, a külső módosítások valóban minimálisak, de a lemezek alatt annál több változtatás történt. A gyári marketingszövegeknek nehéz ugyan hinni, de az Euro NCAP töréstesztje azt mutatja, hogy tényleg jelentősen átdolgozták az Esztergomban készülő modellt.

Szuperbiztonság az új Suzukiban 1
Szuperbiztonság az új Suzukiban 13


Az előző modell négycsillagos eredménnyel zárt, az új azonban lazán átugrotta az ötcsillagos követelményeket. 94 százalékos az új Swift felnőttvédelme, az utascella stabil maradt a frontális teszt során, a térdek és a combcsont védelme is jó – üléspozíciótól függetlenül.

Korlátos oldalütközésnél megfelelő volt a mellkas védelme, de a keményebb oszlopteszten már csak átlagos minősítésre futotta. Az ostorcsapás-sérülések elleni védelem jó. 82 százalékos a gyermekvédelem, a másfél és hároméves gyermeket helyettesítő bábú fejszenzoraiból kiváló adatokat olvastak ki frontális és oldalütközési teszten is. Jól jelölték az ISOFIX rögzítési pontokat, bár az utasoldali légzsákokra vonatkozó utasítások nem voltak teljesen egyértelműek.

A gyalogosokkal szemben kevésbé kíméletes az új Swift, a motorháztető éle egyáltalán nem kapott pontot. A lökhárító kialakítása már rendben van, ahogy a motorháztető lapját sem érte túl sok panasz. Alapfelszereltség az ESP, sebességkorlátozó viszont nincs, a biztonsági extrák így 71 százalékot értek.

Suzuki Swift 2010
Felnőttutas-biztonság  94%
Gyermekutas-biztonság 82%
Gyalogosvédelem 62%
Biztonsági segédeszközök 71%
Összeredmény  * * * * *