Hivatalosan a Párizsi Autószalonon mutatja be a C4 új generációját a Citroën, a törésteszten azonban már túl van a kompakt. Frontális ütközésnél stabil maradt az utascella, a sofőr- és utasoldalon is rendben volt a térdek és combok védelme. A műszerfal kialakítása nem tartalmaz egyetlen olyan elemet sem, amely növelné a sérülésveszély kockázatát különböző üléspozíciókban.

Ötcsillagos az új Citroën C4 1
Ötcsillagos az új Citroën C4 13


Megfelelő volt a mellkas védelme az oldalsó korlátos teszten, ugyanakkor a kíméletlenebb oszlopteszt során már csak gyenge védelmet regisztráltak a műszerek a mellkas környékén. Megfelelő az ülések ostorcsapás-sérülések elleni védelme. Összességében 90 százalékra vizsgázott a C4.

Remek pontszámokat kapott gyermekvédelemre is, 85 százalékos lett a minősítés, frontális és oldalütközési teszten is biztonságban voltak a másfél és hároméves gyermeket helyettesítő bábúk. Kikapcsolható az utasoldali légzsák, az instrukciók és utasítások egyértelműek.

Gyalogosvédelem szempontjából csak a lökhárító kapott jó pontokat, a motorháztető éle kíméletlen, kialakítása egyébként is kemény. Azokon a területeken, ahol gázolás esetén felnőtt feje csapódhat a géptetőnek, a védelem különösen gyenge. Közel maximális pontszám járt ugyanakkor a biztonsági extrákra, mert (a legtöbb változatban) szériafelszereltség az ESP és a sebességkorlátozó is.

Citroën C4 2010
Felnőttutas-biztonság  90%
Gyermekutas-biztonság 85%
Gyalogosvédelem 43%
Biztonsági segédeszközök 97%
Összeredmény  * * * * *