Amikor legutóbb törésteszten vett részt a Landwind, csúnya bukás lett a történet vége, az ADAC egyetlen csillaggal sem tudta jutalmazni a kínai gyártó szabadidő-autóját. A Landwind most a CV9 kompakt egyterűvel tervezi Európa meghódítását, az Euro NCAP az első, a kontinensnek szánt autókból szerzett néhányat töréstesztjéhez.

Itt az első hivatalos kínaiautós törésteszt 1
Itt az első hivatalos kínaiautós törésteszt 13


Kínai autót korábban nem tesztelt a független szervezet, amelynek értékelése szerint a frontális teszt után kiderült, hogy az utascella teherbíró képessége határán volt. Kicsivel nagyobb tempó esetén jóval nagyobb sérülések keletkeztek volna az autóban.

Átlagosnak bizonyult a mellkasvédelem, a térdek és combok jó minősítést kaptak, bár a műszerfal kialakítása veszélyesnek bizonyult. A kormányoszlop jelentős mértékben elmozdult hátrafelé, ez potenciális veszélyt jelent a sofőr lábfejére és bokájára, emiatt pontlevonással büntetett a szervezet.

Oldallégzsákok nincsenek, a korlátos teszten gyenge minősítést kapott a mellkas védelme, ráadásul három ajtó is kinyílt. Ez a Landwind szerint a zsanérokba épített gyenge rugók következménye, a hibát az ígéretek szerint javítják. Mivel a CV9-nek – az oldallégzsákok hiánya miatt – nincs megfelelő fejvédelme, az oszloptesztet nem végezték el, az ostorcsapás-vizsgálat is kimaradt, mert a Landwind nem ugyanolyan ülést biztosított ehhez, mint amilyeneket a szériamodellekbe szerel.

Itt az első hivatalos kínaiautós törésteszt 14


Gyermekvédelem szempontjából megállapították, hogy a frontális teszten a hároméves gyermeket helyettesítő bábú az ajánlottnál nagyobb mértékben mozdult előre, a korlátos teszt nem okozott gondot. Az utasoldali légzsák nem kikapcsolható, a figyelmeztetések nem egyértelműek, lemaradt néhány címke, ezekkel mind pontokat veszített az autó.

A lökhárító egyes helyeken jó, másokon gyenge védelmet biztosít a gyalogosok lába számára, a motorháztető éle nem kapott pontot. Alapfelszerelés a biztonsági övek bekötésére figyelmeztető jelzés, de semmilyen más biztonsági extrát nem tud felvonultatni a CV9.

Landwind CV9
Felnőttutas-biztonság  34%
Gyermekutas-biztonság 45%
Gyalogosvédelem 31%
Biztonsági segédeszközök 29%
Összeredmény  * *