Stabil maradt az utascella a frontális ütközés során, az A oszlop alig három millimétert mozdult hátra. Nem találtak veszélyes sérüléseket a lábtérben sem, a térdek és combok védelme mindkét első utas esetében jó, üléspozíciótól függetlenül.
Maximális pontszámot ért el a Meriva az oldalsó korlátos teszten, a keményebb oszlopteszten ugyanakkor gyenge mellkasvédelmet regisztráltak a szenzorok. A ráfutásos balesetek során jelentkező ostorcsapás-sérülések ellen jó a fejtámlák védelme.
Szokatlan gyermekülés-rögzítő mechanizmust talált ki az Opel az ellentétes irányba nyíló ajtókkal operáló Merivához, a szokásos rögzítési pontokon túl a felnőtteknek szánt biztonsági övet is kell használni az útmutató szerint. Az Euro NCAP az ajánlott rögzítési mód szerint járt el, az eredmények így csakis erre vonatkoznak.
A frontális teszten nem volt jelentős a hároméves bábu előremozdulása, az oldalütközési teszten a másfél- és hároméves gyermeket helyettesítő bábuk is stabilan ülésükben maradtak. Kikapcsolható az utasoldali légzsák, a figyelmeztetések azonban nem teljesen egyértelműek.
Többnyire kíméletes a lökhárító a gyalogosok lábával, de egyes helyeken gyenge védelmet biztosít. Átlagos vagy gyenge védelmet biztosít a motorháztető éle, gyermekekkel szemben kíméletes a motorháztető, ugyanez az elem az A oszloppal együtt nem túl barátságos felnőttgázolás esetén. Az ESP alapfelszerelés, hamarosan a hátsó övek bekötésére figyelmeztető jelzés is az lesz a legtöbb piacon, ezt jó osztályzattal honorálta az Euro NCAP.
Opel Meriva | |
Felnőttutas-biztonság | 89% |
Gyermekutas-biztonság | 77% |
Gyalogosvédelem | 55% |
Biztonsági segédeszközök | 86% |
Összeredmény | * * * * * |