Stabil maradt a nagy egyterű utascellája a frontális ütközés során, az A oszlop csupán két millimétert mozdult hátra. Jó az elöl utazók lábvédelme, az üléspozíció sem befolyásolja a kérdést. Az utasoldali bábu maximális pontot kapott a frontális teszten, az oldalsó korlátos teszten sem volt levonás. A keményebb oszlopteszten megfelelő a mellkas és has védelme, ostorcsapás-sérülések ellen jól véd a Sharan.
Gyermekvédelemből is jól vizsgázott az egyterű, a frontális és oldalütközési teszten is helyükön maradtak a gyerekülések, az utasoldali légzsák kikapcsolható. Szokás szerint kifogásolta az Euro NCAP a figyelmeztetéseket, a Sharanban rossz helyre kerültek és nem teljesen egyértelműek az iránymutatások. Minden üléspozícióban rögzíthetőek az univerzális gyerekülések.
Jobbára kíméletes a lökhárító a gyalogosok lábával szemben, a motorháztető éle ugyanakkor egyetlen pontot sem kapott. A motorháztető azokon a helyeken, ahol elgázolt gyermek feje csapódhat bele, puha, a felnőttek részénél a védelem szegényes. Alapfelszerelés az ESP, a hat- és hétüléses változatokban a hátsó övek bekötésére figyelmeztető jelzés is az, hamarosan az ötüléses kivitelekben is megjelenik a rendszer.
Mivel a Volkswagen közlése szerint a második generációs, 2010-es SEAT Alhambra konstrukciójában, szerkezetileg száz százalékosan megegyezik a Sharannal, ezért az EuroNCAP külön tesztet nem végezve a spanyol testvérmodellnek is ugyanezt az értékelést adta.
Volkswagen Sharan/SEAT Alhambra | |
Felnőttutas-biztonság | 96% |
Gyermekutas-biztonság | 80% |
Gyalogosvédelem | 46% |
Biztonsági segédeszközök | 71% |
Összeredmény | * * * * * |