Stabil maradt a C-Max utascellája a frontális teszten, az elöl utazók biztonságban tudhatják térd- és combcsontjaikat. Minden üléspozícióban azonos védelmet biztosít az autó, a műszerfal előtti lábtér kellően tágas. Az oldalsó korlátos teszten majdnem minden testtájék védelme jó, egyedül a mellkas kapott megfelelő minősítést.
Oszlopteszten már csak átlagos minősítéssel értékelték a mellkasvédelmet, a fejtámlák hatékonyan védenek a ráfutásos balesetek ostorcsapás-sérüléseitől. Gyermekvédelem szempontjából rendkívül jól teljesített a C-Max, csak néhány pontot veszített, a frontális és oldalütközési teszten is helyükön maradtak a másfél- és hároméves gyermekeket helyettesítő bábuk.
Opcióként elérhető az utasoldali légzsákot hatástalanító kapcsoló, a figyelmeztetések és utasítások egyértelműek gyermekülés rögzítésére, a kikapcsolás elmaradása esetén fellépő kockázatokra, ritka, amikor az Euro NCAP semmibe sem tud belekötni.
A lökhárító nagyrészt kíméletes a gyalogosok lábával, a motorháztető éle viszont gyakorlatilag semmitől sem véd. Kemény a motorháztető is, legalábbis azokon a részeken, ahova elgázolt felnőtt feje csapódhat be. Szériafelszerelés az ESP, a sebességkorlátozó opciós.
Tesztelték a nagyobb Grand C-Maxot is, hasonlóan jó, sőt néhány százalékkal még jobb eredményt ért el a tágasabb egyterű.
Ford C-Max | |
Felnőttutas-biztonság | 92% |
Gyermekutas-biztonság | 83% |
Gyalogosvédelem | 50% |
Biztonsági segédeszközök | 71% |
Összeredmény | * * * * * |
Ford Grand C-Max | |
Felnőttutas-biztonság | 96% |
Gyermekutas-biztonság | 81% |
Gyalogosvédelem | 50% |
Biztonsági segédeszközök | 71% |
Összeredmény | * * * * * |