Stabil maradt a C-Max utascellája a frontális teszten, az elöl utazók biztonságban tudhatják térd- és combcsontjaikat. Minden üléspozícióban azonos védelmet biztosít az autó, a műszerfal előtti lábtér kellően tágas. Az oldalsó korlátos teszten majdnem minden testtájék védelme jó, egyedül a mellkas kapott megfelelő minősítést.

Nehéz volt belekötni a Ford C-Max töréstesztjébe 1
Nehéz volt belekötni a Ford C-Max töréstesztjébe 13


Oszlopteszten már csak átlagos minősítéssel értékelték a mellkasvédelmet, a fejtámlák hatékonyan védenek a ráfutásos balesetek ostorcsapás-sérüléseitől. Gyermekvédelem szempontjából rendkívül jól teljesített a C-Max, csak néhány pontot veszített, a frontális és oldalütközési teszten is helyükön maradtak a másfél- és hároméves gyermekeket helyettesítő bábuk.

Opcióként elérhető az utasoldali légzsákot hatástalanító kapcsoló, a figyelmeztetések és utasítások egyértelműek gyermekülés rögzítésére, a kikapcsolás elmaradása esetén fellépő kockázatokra, ritka, amikor az Euro NCAP semmibe sem tud belekötni.

A lökhárító nagyrészt kíméletes a gyalogosok lábával, a motorháztető éle viszont gyakorlatilag semmitől sem véd. Kemény a motorháztető is, legalábbis azokon a részeken, ahova elgázolt felnőtt feje csapódhat be. Szériafelszerelés az ESP, a sebességkorlátozó opciós.

Tesztelték a nagyobb Grand C-Maxot is, hasonlóan jó, sőt néhány százalékkal még jobb eredményt ért el a tágasabb egyterű.

Ford C-Max
Felnőttutas-biztonság  92%
Gyermekutas-biztonság 83%
Gyalogosvédelem 50%
Biztonsági segédeszközök 71%
Összeredmény  * * * * *
Ford Grand C-Max
Felnőttutas-biztonság  96%
Gyermekutas-biztonság 81%
Gyalogosvédelem 50%
Biztonsági segédeszközök 71%
Összeredmény  * * * * *