Stabil maradt az utascella a frontális teszten, normál testméret esetén a comb- és térdvédelemmel sincs gond. Csakhogy a műszerfal kialkítása olyan, hogy egyes, közelebbi üléspozíciókban jelentősen nő a sérülésveszély mértéke, ezen a teszten már csak marginális védelmet biztosított az autó.
Maximális pontszámot szerzett az XF az oldalsó korlátos teszten, minden testtájék jól védett. A keményebb oszlopteszten már súlyosabb sérüléseket jeleztek a szenzorok a bordáknál, ez gyenge mellkasvédelmet jelent. Szerény védelmet biztosítanak az ülések a ráfutásos balesetek ellen.
Alapvetően nem volt gond a gyermekvédelemmel, a másfél- és hároméves gyermeket helyettesítő bábuk is stabilan ülésükben maradtak a frontális és oldalütközési teszten. Nem tetszett ugyanakkor az Euro NCAP szakértőinek, hogy az utasoldali légzsák még opciósan sem kikapcsolható, vagyis gyermekülés ide egyáltalán nem helyezhető, az erre vonatkozó figyelmeztetések nem egyértelműek. Pontokat vontak le a kisebb gyerekülés rögzítési pontjának címkehiánya miatt is.
Ugyan az XF-et aktív motorháztetővel szerelték fel a gyalogosok védelme érdekében, a teszteredmények alapján a rendszer érzékenysége nem felel meg az Euro NCAP normáinak. Jobbára gyenge minősítést kapott a motorháztető azokon a területeken, ahol elgázolt gyermek feje csapódhat be, vegyes eredményeket hozott a felnőttekkel végzett teszt. Nem kapott pontot a motorháztető éle, a lökhárító ugyanakkor maximális eredménnyel zárt.
Alapfelszerelés az ESP, az övek bekötésére figyelmeztető jelzés csak az első ülésekre ügyel. Ugyan sebességkorlátozó rendszert is beépítettek, ez nem felel meg az Euro NCAP előírásainak, így nem kapott pontot.
Jaguar XF | |
Felnőttutas-biztonság | 78% |
Gyermekutas-biztonság | 65% |
Gyalogosvédelem | 43% |
Biztonsági segédeszközök | 71% |
Összeredmény | * * * * |