Teljesítette az alapkövetelményt a MINI Countryman, stabil maradt az utascella a frontális teszten, az elöl utazók térdvédelme ugyanakkor nem a legjobb. A műszerfal kialakítása is olyan, hogy potenciális veszélyforrást jelent azokra nézve, akik közelebb ülnek hozzá, emiatt pontlevonással büntettek a szakértők.

Dorgálást kapott a legnagyobb MINI 1
Dorgálást kapott a legnagyobb MINI 13


Az oldalsó korlátos teszten maximális pontszámot kapott az autó, minden testtájék jól védett, a keményebb oszlopteszten viszont már csak csekély mellkasvédelmet jeleztek a műszerek. Ráfutásos balesetek során keletkező ostorcsapás-sérülésektől jól védenek az ülések.

Gyermekvédelemből jól vizsgázott a Countryman, a frontális és oldalütközési teszten sem mozdultak el a gyerekülések és a bennük rögzített bábuk. A tesztautókból hiányzott az opciós, utasoldali légzsákot hatástalanító kapcsoló, a figyelmeztetések világosak azzal kapcsolatban, hogy milyen kockázatokat jelent a gyerekülés rögzítése a légzsák kikapcsolása nélkül.

Maximális pontszámot kapott a lökhárító a gyalogosok lábának védelmére, a motorháztető éle szegényes, illetve csekély védelmet biztosít. Gyerekgázolásra maximális pontszámot kapott a motorháztető, felnőttek magasságában jóval keményebb. Szériafelszerelés az ESP, a biztonsági övek bekötésére figyelmeztető jelzés csak az első ülésekre ügyel.

MINI Countryman
Felnőttutas-biztonság  84%
Gyermekutas-biztonság 83%
Gyalogosvédelem 63%
Biztonsági segédeszközök 71%
Összeredmény * * * * *