Teljesítette az alapkövetelményt a MINI Countryman, stabil maradt az utascella a frontális teszten, az elöl utazók térdvédelme ugyanakkor nem a legjobb. A műszerfal kialakítása is olyan, hogy potenciális veszélyforrást jelent azokra nézve, akik közelebb ülnek hozzá, emiatt pontlevonással büntettek a szakértők.
Az oldalsó korlátos teszten maximális pontszámot kapott az autó, minden testtájék jól védett, a keményebb oszlopteszten viszont már csak csekély mellkasvédelmet jeleztek a műszerek. Ráfutásos balesetek során keletkező ostorcsapás-sérülésektől jól védenek az ülések.
Gyermekvédelemből jól vizsgázott a Countryman, a frontális és oldalütközési teszten sem mozdultak el a gyerekülések és a bennük rögzített bábuk. A tesztautókból hiányzott az opciós, utasoldali légzsákot hatástalanító kapcsoló, a figyelmeztetések világosak azzal kapcsolatban, hogy milyen kockázatokat jelent a gyerekülés rögzítése a légzsák kikapcsolása nélkül.
Maximális pontszámot kapott a lökhárító a gyalogosok lábának védelmére, a motorháztető éle szegényes, illetve csekély védelmet biztosít. Gyerekgázolásra maximális pontszámot kapott a motorháztető, felnőttek magasságában jóval keményebb. Szériafelszerelés az ESP, a biztonsági övek bekötésére figyelmeztető jelzés csak az első ülésekre ügyel.
MINI Countryman | |
Felnőttutas-biztonság | 84% |
Gyermekutas-biztonság | 83% |
Gyalogosvédelem | 63% |
Biztonsági segédeszközök | 71% |
Összeredmény | * * * * * |