A Volkswagen az Amarokkal új piacra lépett be, és bár a pickupok vásárlásánál talán nem törésteszteredmények jelentik a fő szempontot, a német gyártó haszongépe azért talán teljesíthetett volna jobban is.
A frontális ütköztetésnél az utastér ép maradt, a tesztbábuk lábai a fejei jó eredményeket mutattak, de a vezető mellkasának védelme már csak elégséges minősítést kapott. Az oldalról ütköző másik autóval történő ütközést szimuláló korlátos teszten nem volt panasz, de a keményebb oszlopos teszten szintén a kelleténél jóval nagyobb terhelést kapott a mellkas. A hátsó becsapódások esetén fellépő ostorcsapásos sérülések kivédésében sem remekelt az Amarok, a fejtámla elégséges eredményt ért el. A felnőttutas-biztonságra így 86 százalékot kapott a járgány.
Nagyon valószínű, hogy az Amarok-tulajdonosok túlnyomó többsége soha nem fog gyerekülést szerelni az autóba, de természetesen az EuroNCAP ebből a szempontból is vizsgálta a VW-t. Az eredmények mind a másfél, mind a hároméves kicsiket helyettesítő bábuk esetében jók voltak, panasz csak az első utasülésnél akadt, mégpedig a szokásos: az utasoldali légzsák állapotjelzője nem megfelelő, így a véletlenül bekapcsolva hagyott eszköz veszélyt jelenthet az oda beszerelt gyerekülésre. 64 százalék.
Az Amarok lökhárítója maximális pontot kapott az esetleg elgázolt gyalogosok lábának védelmére és a motorháztető is kellően „puha” ott, ahol egy felnőtt méretű áldozat feje becsapódhat, de gyermekek esetében már igen nagy a komoly fejsérülés kockázata. Gyalogosvédelem: 47 százalék.
Az autóban nincs sebességkorlátozó automatika és a biztonságiöv-emlékeztető csak a vezetőülésnél jelez, azonban minden modellben alapfelszerelés az elektronikus menetstabilizáló (ESC), így a biztonsági segédeszközökre 57 százalékot ítéltek meg az Amaroknak az EuroNCAP szakemberei.
Volkswagen Amarok | |
Felnőttutas-biztonság | 86% |
Gyermekutas-biztonság | 64% |
Gyalogosvédelem | 47% |
Biztonsági segédeszközök | 57% |
Összeredmény | * * * * |