A Mitsubishi i-MiEV strukturálisan megegyezik a Peugeot iOnnal és Citroën C-Zeróval, így az adatok ezekre a modellekre is érvényesek.
Történetében először végzett töréstesztet elektromos autókkal az Euro NCAP, a frontális teszt kiértékelése rögtön meglepetést hozott. Ugyan az utascella egyben maradt, több elem is maximális terhelést kapott, az utascella ezért hivatalosan nem kapta meg a stabil minősítést. Az Euro NCAP szerint nagyobb tempóval végzett teszt esetén akár össze is roppanhatott volna.
Ennek következtében a mellkasvédelemből értékes pontokat vontak le, de büntetés járt a lábtér jelentős mértékű roncsolódása miatt is. Gyengének minősítették a lábszár- és bokavédelmet, ahogy a műszerfal kialakítása is veszélyt jelenthet a térdekre és combokra. Az oldalsó korlátos teszt sem sikerült hibátlanul, a vezetőoldali ajtó kinyílt, amiért újabb levonás járt, a testtájékok védelménél megfelelőnél rosszabb értéket ugyanakkor nem regisztráltak.
Az oldalsó korlátos teszten nagy terhelést kaptak a bordák, a mellkasvédelem nem volt kiemelkedő, a ráfutásos balesetek során fellépő ostorcsapás-sérülések ellen jól véd az autó. Nem volt probléma az elektromos rendszerrel, az akkumulátort jól elszigetelték a karosszéria többi részétől, a teszt során nem sérült meg.
Maximális pontszám járt a hároméves gyermek védelméért a dinamikus teszteken. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, lehetővé téve gyermekülés rögzítését elöl, a figyelmeztetések viszont nem teljesen egyértelműek. Maximális pontszámot kapott az első lökhárító a gyalogosok lábának védelmére, a motorháztető élét ellenben nem pontozták. Kemény a géptető azokon a részeken, ahol gyermek feje csapódhat be, a felnőttek számára jó védelmet biztosít.
Gazdag felszereltséggel értékesítik az autót, a biztonsági extrákat 86 százalékosra értékelte az Euro NCAP.
Mitsubishi i-MiEV | |
Felnőttutas-biztonság | 73% |
Gyermekutas-biztonság | 78% |
Gyalogosvédelem | 48% |
Biztonsági segédeszközök | 86% |
Összeredmény | * * * * |