A Kia Venga első töréstesztjén egy konstrukciós hibát talált a vizsgálatot végző Euro NCAP, ezért csak négy csillagot adott a koreai autó biztonságára. A hiányosságot kiküszöbölték, a már utakon futó példányokban pedig egy visszahívási akció keretén belül javították. Második nekifutásra ötösre sikerült a vizsga.
A frontális ütközés hatására nem roggyant meg az utaskabin, a sofőr mellkasának védelme azonban csak átlagos értékelést kapott. Az elöl ülők térdei és combjai biztonságban vannak, ám a kormányoszlop és a gyújtáskulcs veszélyeztetheti a vezető testének ezen a régióit.
Az oldalütközéses teszten kiválóan teljesített a Venga, ez maximális pontszámot ért. Az oszlopteszten a mellkast azonban csak közepesen óvta. A test többi részére jó értékelést kapott, az ostorcsapás ellen nyakvédelemmel egyetemben.
A gyermekvédelemben is jobban vizsgázott a Venga, mint az első teszten. A gyerekülésben helyet foglaló hároméves gyermeknek megfelelő bábu fejének elmozdulása nem volt jelentős, viszont most nem ütközött neki a C-oszlopnak.
Az utasoldali kikapcsolható légzsák állapota könnyedén ellenőrizhető, a figyelmeztető feliratok is jól látható helyen vannak. Alapáron jár az autóhoz menetstabilizáló elektronika és az első ülésekhez tartozó biztonsági övek becsatolására figyelmeztető jelzés is.
Kia Venga | ||
---|---|---|
Felnőttutas-biztonság | 89% | |
Gyermekutas-biztonság | 85% | |
Gyalogosvédelem | 64% | |
Biztonsági segédeszközök | 71% | |
Végeredmény | ***** |
A lökhárító kíméletesen bánik a gyalogosok lábával, ezért ezt is maximális pontszámmal jutalmazták. A motorháztető éle azonban csak átlagosra vizsgázott. Ahol a gyerekek feje csapódhat hozzá, ott jó a védelem, viszont ott, ahol a felnőtteké, már gyenge.