Az új Focus nemcsak öt csillagot kapott a teszten, az új modellnek köszönhetően a Ford lett az első nem-prémium autógyártó, amely egyszerre két Euro NCAP Advanced kitüntetést is kapott: a Focus az Alacsony Sebességen Működő Biztonsági Rendszerért kapta az egyik elismerést; ez a rendszer folyamatosan ellenőrzi az autó előtt az utat, és automatikusan fékez, ha az ütközés elkerülhetetlen.
A másik elismerést a Sávtartó Asszisztens szerezte, amely egy előre tekintő kamera segítségével érzékeli, ha a jármű kisodródik a sávból, s ilyenkor a kormánykerék apró mozdulatával figyelmezteti a vezetőt.
Ha a fenti biztonsági felszerelések ellenére is bekövetkezett a baleset, a Focusban akkor is jó esélye van az utasoknak.
Felnőttutas-biztonság
A frontális ütközésnél az utascella természetesen stabil maradt. A tesztbábuk adatai alapjánb az első ülésen helyet foglaló felnőttek teljes biztonságban vannak. A sofőr jobb lábszára azonban nem jól, csak megfelelően védett. Viszont az eltérő testalkatú és üléspozíciót felvevő utasok is ugyanolyan védelmet élveznek.
Az oldalütközésnél a medence és a test egyéb részeinek védelme is megfelelő értékelést kapott. Az oszlopteszt esetében azonban a mellkas csak közepes biztonságban van, ám az egyéb régiók jó vagy megfelelő védettséget élveznek.
Az ülés és a fejtámla kialakítása az ostorcsapásos sérülések ellen jól véd.
Gyermekutas-biztonság
Az új Focus egyik nagy erénye a gyermekek kiemelt védelme. A hároméves gyermekek mind frontális, mind oldalirányú ütközés esetén maximális biztonságban vannak, itt nem vesztett pontot az autó. A 18 hónapos apróságokat is jól óvja.
A fizikai védelem esetében kevés pontot vesztett, viszont pontlevonással értékelték, hogy az utasoldali légzsák kikapcsolása csak opcióként rendelhető, így nem mindegyik Focusba helyezhető be hátrafelé nző gyerekülés a jobb oldalra. A bekapcsolt légzsákra veszélyeire figyelmeztető címke sem tartalmazta az üzenetet minden európai nyelven.
Gyalogosvédelem
A lökhárító által biztosított védelem túlnyomórészt jó, megfelelően mérsékeli az elütött gyalogos lábára mért ütést. A motorháztető a gyerekek fejének jó védelmet nyújt. A felnőttek feje is biztonságban van, viszont ott, ahol a test egyéb részei találkozhatnak a motorháztetővel, gyenge vagy marginális a védelem.
Biztonsági segédeszközök
A menetstabilizáló elektronika (ESP) minden Focushoz alapfelszereltségként jár, valamint a biztonsági övek bekapcsolására figyelmeztető jelzés is, ám ez utóbbi csak az első üléseken ülőkre vigyáz.
Ford Focus | ||
---|---|---|
Felnőttutas-biztonság | 92% | |
Gyermekutas-biztonság | 82% | |
Gyalogosvédelem | 72% | |
Biztonsági segédeszközök | 71% | |
Végeredmény | ***** |