Akárcsak a vele közeli rokonságban álló Toyota Prius, a Lexus CT200h is magabiztosan hozta az ötcsillagos értékelést az Euro NCAP vizsgálatán. Ám a kis presztízs-hibrid a gyalogosvédelemben elmaradt a Prius mögött.
Felnőttutas-biztonság
A CT200h utascellája nem sínylette meg a frontális ütközést, stabil maradt. Az elöl ülők térdei és combcsontjai a térdlégzsákoknak köszönhetően jól védettek, függetlenül az utazók magasságától és az üléspozícióiktól. Az oldalütközés elleni védelemre maximális pontszámot kapott a kis Lexus.
Viszont az oszlopteszt feltárt egy hiányosságot: a bordákra ható nagyobb erők miatt a mellkas csak közepesen védett.
Az ülés és a fejtámla kialakítása az ostorcsapásos sérülések jól közepesen véd.
Gyermekutas-biztonság
A gyerekek védelmének vizsgálatán is jól szerepelt a CT200h. A 18 hónapos és 3 éves apróságokat helyettesítő bábuk mellkasára és fejére ható erők a határérték alatt maradtak mind az elölről, mind az oldalról jövő ütközés esetén is. A kikapcsolható légzsáknak köszönhetően az első utas ülésére is lehet gyerekülést helyezni.
A légzsák státuszáról egyértelmű tájékoztatást kap a sofőr. Az első utas ülésére menetiránynak háttal rögzített gyerekülés és a bekapcsolt légzsák által okozott veszélyre jól olvasható felirat hívja föl a figyelmet.
Gyalogosvédelem
Hiába értékelték maximális pontszámmal a Lexus lökhárítóját, a gyalogosvédelemmel kapcsolatosan még van min javítania a japán gyártónak. A motorháztető éle ugyanis csak gyenge minősítést kapott. A gyerekek fejének védelme ennél az autónál is jó értékeléssel zárta a vizsgálatot, a felnőttek feje azonban gyengén védett.
Biztonsági segédeszközök
A menetstabilizáló elektronka (ESC) az alapfelszereltség része, illetve a biztonsági övek bekapcsolására figyelmeztető jelzés is, amely az összes utasra figyel.
Lexus CT200h | ||
---|---|---|
Felnőttutas-biztonság | 94% | |
Gyermekutas-biztonság | 84% | |
Gyalogosvédelem | 55% | |
Biztonsági segédeszközök | 86% | |
Végeredmény | ***** |