Természetesen a Peugeot 508 is öt csillagot kapott az Euro NCAP töréstesztjén, ám a kitűnő értékelés hátterében az utasok védelme és az elektronikus segédeszközök állnak. A gyalogosok a sor végére kerültek.

Felnőttutas-biztonság

A Peugeot 508 utascellája nem deformálódott a frontális ütközés hatására. Az elöl ülők térdei és combcsontjai jól védettek, függetlenül az utazók magasságától és az üléspozícióiktól.

Az oldalütközés során a bordákon mért értékek szerint a mellkast megfelelően védi az autó, a test többi részének védelme jó értékelést kapott. Az oszlopteszten a mellkas csak közepesen védelmet élvezett.
Az ülés és a fejtámla kialakítása az ostorcsapásos sérülések jól közepesen véd.

Nem szereti a felnőtt gyalogost a Peugeot 508 1
Nem szereti a felnőtt gyalogost a Peugeot 508 15

Gyermekutas-biztonság

Nem szereti a felnőtt gyalogost a Peugeot 508 16


Szaporodnak azok az autók, amelyek maximális pontot kapnak a gyermekek védelmére. A Focushoz és a DS4-hez hasonlóan az 508-as is tökéletesen védi a hároméves apróságokat. A jelentés nem tartalmaz adatokat a 18 hónapos bábun mért értékekről, de a negatív értékeket minden bizonnyal megosztotta volna az Euro NCAP.

Az utasoldali légzsák inaktiválható, így hátrafelé néző gyerekülés is behelyezhető. A kapcsoló jó helyen van, a légzsák státuszáról egyértelmű információ kap a sofőr. 
Az első utas ülésére menetiránynak háttal rögzített gyerekülés és a bekapcsolt légzsák által okozott veszélyre jól olvasható felirat hívja föl a figyelmet.



Gyalogosvédelem

Az óvatlan gyalogosokkal egyrészt kesztyűs kézzel, másrészt keményen bánik a Peugeot 508. A lökhárítót egyes területeken jó, míg másokon gyenge védelmet nyújt a gyalogosok lábainak.

Ez a kettősség jellemzi a motorháztetőt is, Míg a gyerekek fejét óvja, addig a felnőttek feje nagy sérülésveszélynek van kitéve.
A motorháztető éle nem kíméletes, a közepes és gyenge védelmet nyújtó területek váltják egymást.


Biztonsági segédeszközök

A menetstabilizáló elektronika (ESP) az alapfelszereltség részét képezi, viszont a sebességhatároló számos országban – köztük nálunk is – csak a középső szinttől jár.
A biztonsági öv bekapcsolt állapotára minden utas esetében figyel az 508-as.

Peugeot 508
Felnőttutas-biztonság 90%
Gyermekutas-biztonság 87%
Gyalogosvédelem 41%
Biztonsági segédeszközök 97%
Végeredmény *****