Felnőtt védelem: 30pont, 85%
Frontális ütközés után az Ampera utastere stabil maradt, a két légzsák megfelelő védelmet nyújt az első utasok térdének, combcsontjának egyaránt, azonban a műszerfalban potenciális veszélyt láttak az EuroNCAP szakemberei.
Az autó az oldalütközésre és az oszloptesztre egyaránt begyűjtötte az adható maximális pontszámot, a tesztbábuk testének minden területe megfelelő védelmet kapott. Villanyautóról lévén szó az elektromos rendszer vizsgálata sem maradhatott el és abban sem találtak hibát a szakemberek. Hátulról érkező támadás esetén a nyakra nehezedő terhelés azonban a mérnökök szerint már a határeset kategóriába sorolható.
Nézzék meg, hogyan esik darabjaira az Ampera:
Gyalogosvédelem: 6pont, 86%
A lökhárító megfelelően óvja az elütött gyalogos lábát és a motorháztető sem túl kemény azokon a pontokon, ahol egy gyerek feje hozzáérhet. Felnőtteknek már jobban kell tartani az Ampera motorházfedelétől, és nem kapott jó pontot a motorháztető első éle sem.
Gyermekbiztonság: 38pont, 78%
Biztonságban tudhatják gyermekeiket az Ampera tulajdonosok, gyermekvédelemből szinte minden szempontból remekül teljesített az autó. A kikapcsolható utasoldali légzsák miatt hátrafelé néző gyerekülést is lehet használni az Ampera sofőr melletti első ülésén. Nem maradt el a szokásos kritika, amely az utasoldali légzsák állapotáról tájékoztatja a vezetőt, azonban a bekapcsolt légzsák és a menetiránynak háttal beszerelt gyerekülés egyidejű használatának veszélyeire figyelmeztető jelzést megfelelőnek ítélték.
Biztonsági rendszerek: 6pont, 86%
Az alapáron járó biztonsági felszerelések közt elektronikus menetstabilizálót és az összes ülést figyelő, a biztonsági öv bekötésére figyelmeztető berendezést is megtalálhatjuk. A sebességhatároló hiánya itt pontveszteséget jelentett.