Felnőtt védelem ( 26 pont, 72 százalék)
Frontális ütközésnél az utascella ép maradt, de a légzsák nem fúvódott fel eléggé ahhoz, hogy megmentse a sofőr fejét a kormányon koppanástól. Ezért persze komoly pontlevonás járt, de a Renault ígéretet tett a hiba okának kiderítésére, és javítására, így várhatóan hamarosan újból összetörik az elektromos Fluence-t. Emellett a műszerfal kialakítása is jelenthet veszélyt a térdre és a combcsontra.
Az oldalütközéses tesztet jobban szerette az autó, itt megfelelő volt a mellkas, és a test egyéb részeinek védelme. A jóval súlyosabb oszloptesztnél a bordáknál mértek komolyabb terhelést és a fejtámlák sem védenek igazán jól a ráfutásos baleseteknél. A tesztek után megvizsgálták az elektromos rendszert is, de az nem jelentett semmiféle veszélyt a bent ülőkre.
Renault Fluence hullik szét az alábbi videón:
Gyermekbiztonság ( 41 pont, 83 százalék)
Gyermekvédelemre a Renault Fluence maximális pontszámot kapott, frontális ütközésnél mindkét tesztbábu a helyén maradt, és a fejsérülésektől is megóvta őket az autó. Hála a kikapcsolható utasoldali légzsáknak, az autóban a menetiránynak háttal is beszerelhető a gyerekülés, bár a légzsák állapotáról tájékoztató jelzés itt sem sikerült elég figyelemfelkeltőre. Ellenben a bekapcsolt első légzsák és a fordítva beszerelt gyerekülés egyidejű használatára figyelmeztető jelzés megfelelt a szakemberek ízlésének.
Gyalogosbiztonság ( 13 pont, 37 százalék)
A motorháztető nem a gyalogosok barátja, akár gyerek-, akár felnőtt méretű áldozatról van szó, mindenféleképpen kemény felületen koppan a fej. A lökhárító szépített valamit az eredményen, maximális pontszámot szerzett az autónak, de a végeredmény így is elég gyenge.
Biztonsági berendezések (6 pont, 84 százalék)
Az elektronikus menetstabilizáló alapáron jár az autóhoz, a biztonsági öv használatára figyelmeztető jelzés csak az első két ülést figyeli. Sebességhatároló eszköz nem minden variánshoz jár alapból, de előreláthatóan a legtöbb modellben mégis benne lesz, így járt érte a pont.