Gyengén szerepeltek a német luxusmárkák azon az új amerikai törésteszten, amelyen az autó homloklemezének a megszokott 40 százaléka helyett csak 25 százaléka ütközik az immár nem deformálódó, hanem szilárd akadállyal.
Az amerikai IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) által végzett törésteszten a Mercedes C-osztály és az Audi A4 „elégtelen”, a BMW 3-as szériája és a Volkswagen CC „határértéken” minősítést kapott.
A tizenegy vizsgált autóból csak három ért el jó, vagy elfogadható eredményt: a Volvo S60 és a Honda Acura TL jó eredménnyel vizsgázott, a Nissan Infiniti G pedig elfogadható jelzéssel átment a vizsgán. Határértéken az említett két német modell mellett még az Acura TSX (Európában Honda Accord) és a Lincoln MKZ szerepelt, elégtelen eredményt pedig a Lexus IS 250/350 és a Lexus ES 350 ért el a már leírt Mercedes és Audi mellett.
Az IIHS egy autóipari szakértő szerint azért vezette be az új töréstesztet, mert már szinte minden új modell a legmagasabb pontszámot éri el a megszokott teszteken. A gyártók eleve úgy tervezik modelljeiket, hogy azok a lehető legmagasabb pontszámot érjék el.
„Ez mindig is így volt, a mércét folyamatosan emelték” – mondta a vizsgált német márkák egyikénél dolgozó, önmagát megnevezni nem akaró szakértő. „Először az autó teljes frontális ütközése volt a mérce, majd a homloklemez felét ütköztették akadállyal, később jött az oldalirányú ütközés, majd Európában a gyalogossal való ütközés.” Idővel – mutatott rá a szakértő – minden autógyár gond nélkül veszi majd ezt az akadályt is.
Forrás: MTI