Felnőtt utasvédelem (31 pont, 87%)
Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és utasának lábszára, illetve térde egyaránt jó védelmet élvezett. Az utas minden testrésze maximálisan védve volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Opel Adam a mellkast megfelelő mértékben, a többi testfelületet jól védelmezi. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a utasoldali bábu bordakosarának benyomódása gyenge védelemre utalt, noha más testrészek védelme jó volt. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem csupán elégséges. 
Erőssége a gyengéje 1
Erőssége a gyengéje 9
Gyermekbiztonság (35 pont, 72%) 
Az előrenéző ülésekben behelyezett, 18 hónapos és 3 éves gyermekek teste nem mozdult előre szélsőséges mértékben, ám a teljesítményt rontotta a mellkason mért lassulás mértéke. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat a beltér kemény felületeitől. Az utas oldali légzsák kikapcsolható, így ide beszerelhető menetiránnyal szembe néző ülés. Az utasoldali elülső légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, a rendszer pontot érdemelt. A hátsó szélső üléseken nem fértek el a II./III. kategóriás ülések, de ezektől eltekintve a szabványos gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. W0L0MAP08E6000067alvázszámot megelőzően gyártott modellek kezelési kézikönyvében eltérő információ található a II./III. kategóriás ülések első utasülésre történő beszerelésére vonatkozóan. 
Gyalogosbiztonság (24 pont, 65%) 
Erőssége a gyengéje 10


Az Opel Adam első lökhárítója maximális pontszámot kapott a gyalogos lábszárának védelmére. A gépházfedél belépő éle a legtöbb vizsgált területen jól teljesített, ám a külső élek gyengén szerepeltek, míg a gépházfedél közepe, ahová a gyermekek feje csapódna be, vegyes képet mutatott (jó, megfelelő és elégséges). A szélvédő fejvédelme jó magasabb gyalogosok esetén, de gyenge az A-oszlopok mentén és a szélvédő tövében. 
Biztonsági berendezések (7 pont, 81%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első és a hátsó üléseken egyaránt jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A vezető által beállítható sebességhatároló berendezés megfelelt az Euro NCAP követelményeinek
a videó a hirdetés után indul