Felnőtt utasvédelem (32 pont, 88%) 

Miután az EuroNCAP a töréstesztek adatainak összevetésével megállapította, hogy a 2008 ugyanúgy teljesít, mint a 208, az utóbbi tesztjeit értékelték. Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és az első utas térde, valamint lábszára jól védett volt. Az oldalirányú ütköztetés során a tömör testnek csapódó autó megfelelő védelmet biztosít a mellkas, és jót az egyéb testrészek számára. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelme csupán elégséges volt. Ráfutásos balesetben az ostorcsapásos nyaksérülés elleni védelem szintje elégséges. 
Fivére tollaival ékeskedik 1
Fivére tollaival ékeskedik 9
Gyermekbiztonság (38 pont, 77%) 
A dinamikus vizsgálatokat nem ismételték meg, hanem a Peugeot 208 eredményeit alkalmazták. A hároméves, menetirány szerint beültetett bábu feje ütközéskor nem mozdult előre szélsőséges mértékben. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték mindkét korcsoportot, így fejük jó eséllyel nem ütközik az autó kemény alkatrészeibe. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen hordozó. A légzsák pillanatnyi állapotáról azonban nem tájékoztatja megfelelő módon a vezetőt az autó, ezért erre a részterületre nem érdemelt pontot. A légzsák kiiktatása nélkül beszerelt gyermekülés veszélyeiről egyértelmű figyelmeztetések tájékoztatják a vezetőt. A szabványosított gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. 
Gyalogosbiztonság (26 pont, 72%) 
Fivére tollaival ékeskedik 10


Azóta, hogy az EuroNCAP 2012-ben tesztelte a Peugeot 208-ast, megváltozott a gyalogosbiztonsági vizsgálat feltételrendszere. A 2008-as motorházfedele gyakorlatilag teljes felületén jó, illetve elégséges védelmet nyújtott, egyedül a szélvédő tövénél, illetve a kemény tetőoszlopoknál mértek gyenge teljesítményt. A lökhárító maximális pontszámot kapott a lábszár védelmére, a motorházfedél elülső éle jó, illetve kielégítő védelmet nyújt a csípőtájnak. 
Biztonsági berendezések (6 pont, 70%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az EuroNCAP követelményeinek. Az első üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására, valamint alapfelszerelés a vezető által beállítható sebességkorlátozó berendezés.
Az alábbi videókon a Peugeot 208 tavalyi töréstesztje, illetve ESP-vizsgálata látható
a videó a hirdetés után indul
a videó a hirdetés után indul