Felnőtt utasvédelem (35 pont, 92%)

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas térde és combcsontja kellőképpen védett volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó C-osztály maximális pontszámot érdemelt ki, minden testtáj védelme jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a bordák védelmét elégségesnek, a többi testtájét jónak ítélték meg. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem az első üléseken jó, a hátsó ülések geometriájának elemzése azonban arra enged következtetni, hogy ezek csupán elégséges védelmet nyújtanak.

Közel a tökéleteshez 1
Közel a tökéleteshez 15

Gyermekbiztonság (42 pont, 84%)

A Mercedes-Benz C-osztály a 12 hónapos gyermek védelméért maximális pontszámot érdemelt ki. Az előre néző gyermekülésben elhelyezett, hároméves gyermeket megtestesítő bábu teste frontális üközés során nem mozdult előre szélsőséges mértékben. Ugyanakkor a mellkason mért erőhatások csak elégséges védelmi szintre engednek következtetni; a nyak terhelése is magas volt. Oldalirányú ütköztetés során mindkét gyermek az ülésben maradt, azok fülei kellőképpen megvédték a kis utasok fejét. Az utasoldali elülső légzsák gyermekülés beszerelésekor automatikusan kikapcsol; ezt korábban csak bizonyos üléstípusok esetében tudta a Mercedes. A légzsák pillanatnyi állapotáról egyértelmű tájékoztatást kap a vezető, erre a területre maximális pontot az autó. A jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan.

Gyalogosbiztonság (28 pont, 77%)

Közel a tökéleteshez 16


A lökhárító csaknem minden teszthelyzetben jól védte a lábszárat. A gépházfedél belépő éle azonban csaknem minden vizsgált ponton gyenge védelmet biztosított, így igen kevés pontot kapott. A C-osztály aktív gépházfedele ütközés esetén felemelkedik, így a gyalogos feje kisebb valószínűséggel érintkezik a gépházban lévő, kemény alkatrészekkel. A Mercedes bebizonyította, hogy a rendszer a legkülönfélébb testalkatú gyalogosoknál, széles sebességi tartományban hatékonyan működik, ezért a teszt során aktiválták; a motorházfedél csaknem minden mért területen jó eredményt mutatott.

Biztonsági berendezések (9 pont, 70%)

Az első és hátsó biztonsági öv bekötésére figyelmeztető rendszer megfelel az az Euro NCAP követelményeinek. Az ESP alapáras, és bár a sebességhatároló berendezés feláras, várhatóan a vásárlók többsége megvásárolja azt, ezért figyelembe vették a tesz során. Ezen rendszerek működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Alapáras az alacsony és nagy sebességnél egyaránt üzemképes, automata fékezésre képes Ütközésmegelőző PLUS rendszer. A sávelhagyásra figyelmeztető, illetve sávelhagyást gátló rendszerek működése nem felelt meg az Euro NCAP normáinak, ezért ezek nem kaptak pontot.

a videó a hirdetés után indul
a videó a hirdetés után indul

Mi újult meg idén?

Közel a tökéleteshez 17


Idén már az ütközésmegelőző aktív rendszereket is figyelembe veszi az EuroNCAP, ezért az utolsó, vezetőtámogató rendszerekre adható maximális pontszám megnőtt; ezzel összhangban csökkent a felnőtt utasvédelmi részelem súlya. Az ESC önmagában már nem ér pontot, de az EU-jognak való megfelelés ténye igen. Szigorították a gyalogosvizsgálatot, alaposabban elemzik az első lökhárítónak és a gépházfedél belépő élének a teljesítményét. Mindent összevéve a 2014-es csillagokban fontosabb szerep jut a technológiai tartalomnak, mint tavaly, ezért közvetlenül nem hasonlíthatók össze az eltérő évjáratú modellek eredményei.