Felnőtt utasvédelem (33 pont, 87%)

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas térde és combcsontja jól védett volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó Golf Sportsvan maximális pontszámot érdemelt ki, minden testtáj védelme jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelmét elégségesnek ítélték meg. A fejtámlák és az ülés által az ostorcsapásos nyaksérülés ellen nyújtott védelem szintje az első és hátsó üléseken egyaránt jó volt.

Belül biztonságosabb 1
Belül biztonságosabb 9

Gyermekbiztonság (42 pont, 85%)

Belül biztonságosabb 10


A Golf Sportsvan a 18 hónapos gyermek védelméért maximális pontszámot érdemelt ki. Az előre néző gyermekülésben elhelyezett, hároméves gyermeket megtestesítő bábu teste frontális üközés során nem mozdult előre szélsőséges mértékben, noha a nyakra ható erők csupán megfelelő védelmet jeleztek erre a testtájra. 

Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre beszerelhető menetiránnyal ellentétes irányba néző gyermekülés. A vezető egyértelmű tájékoztatást kap a légzsák pillanatnyi állapotáról, ezért a rendszer kapott pontot. A jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan.

Gyalogosbiztonság (22 pont, 62%)

A lökhárító maximális pontszámot érdemelt a lábszár védelméért, minden tesztelt felületen jó védelmet nyújtott. Ugyanakkor a motorházfedél belépő éle minden vizsgált területen gyenge minősítést szerzett, így itt nulla pontot szerzett a Volkswagen. A gépházfedél felülete túlnyomórészt jól vagy megfelelően védte a nekicsapódó fejet, kivéve a kemény szélvédőoszlopok környékét.

Biztonsági berendezések (10 pont, 73%)

Az ESP alapáras, csakúgy, mint a biztonsági övek becsatolására mindkét üléssoron figyelmeztető jelzés. Opcióként rendelhető a vezető által beállítható, a sebesség túllépésére figyelmeztető rendszer, ám mivel a várakozások szerint a vásárlók többsége ezt megrendeli, jelenlétét figyelembe vették a teszt során. A rendszer működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Ugyancsak külön megrendelhető opció az önműködő vészfékezési rendszer. Mivel nem alapáras, a kis sebességű, városi gázolás-elkerülési funkcióját nem értékelték, ám a nagyobb tempónál mutatott viselkedése (ráfutásgátlás) megfelelt az Euro NCAP követelményeinek, a rendszer jól teljesített a teszten. Szintén feláras tétel a sávban tartó automata, ám mivel várhatóan kellő arányban megrendelik majd a vásárlók, jelenlétét figyelembe vette az Euro NCAP.