Felnőtt utasvédelem (27 pont, 71%)

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető, valamint az elöl utazó felnőtt utas térde és combcsontja jól védett volt. A műszerfal bizonyos elemei azonban az utasok testalkatától és elhelyezkedésétől függetlenül sérülésveszélyesnek bizonyultak, ezért itt kevesebb pontot kapott az autó. A vezetőt képviselő tesztbábú mellkasán mért értékek alapján a testrész védelme csupán elégséges. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó ferdehátú 301 a has kivételével minden testtájat jól védelmezett; az a testrész csak megfelelő minősítést szerzett. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelmét gyengének ítélték meg. Pontlevonás járt azért, mert a bábu bizonyos komponensein olyan erőáttételeket észleltek, amelyek egy ember esetében tovább súlyosbítanák a mellkas terhelését – utóbbi védelmi szintje gyenge. Az ostorcsapás nyaksérülés ellen nyújtott védelem szintje az első üléseken jó, a hátsókon gyenge volt.

Megbosszulta magát a költségcsökkentés? 1
Megbosszulta magát a költségcsökkentés? 11

Gyermekbiztonság (37 pont, 75%)

Megbosszulta magát a költségcsökkentés? 12


A francia duóban az előre néző gyermekülésben elhelyezett, hároméves bábú teste nem mozdult előre szélsőséges mértékben, ám a nyakra ható erők magasak voltak. A 18 hónapos gyermek mellkasán mért lassulási erők szintén magasak voltak, a védelmi szint megfelelő. Oldalirányú ütközés esetén mindkét gyermeket megóvták az ülések attól, hogy fejük nekiütközzön az utastér kemény elemeinek. 

Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre beszerelhető menetiránnyal ellentétes irányba néző gyermekülés. A műszerfal végén elhelyezett kapcsolón elhelyezett jelzések azonban nem egyértelműek, ezért a rendszer nem kapott pontot. A jóváhagyott gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan.

Gyalogosbiztonság (20 pont, 54%)

A lökhárító minden tesztelt felületen jó védelmet nyújtott a gyalogos lábszárának. A gépházfedél belépő éle azonban gyenge védelmet biztosított, így nem érdemelt pontot. A gépházfedél felülete általánosságban jól vagy megfelelően védte a nekicsapódó fejet, kivéve a szélvédő tövét és a kemény szélvédőoszlopok környékét, ahol a teljesítményt rossznak minősítették a szakemberek.

Biztonsági berendezések (4 pont, 33%)

Az ESP alapáras, csakúgy, mint a vezető biztonsági övének becsatolására figyelmeztető jelzés – utóbbi azonban az utasüléshez nem elérhető, ezért nem járt pont. Opcióként rendelhető a vezető által beállítható, a sebesség túllépésére figyelmeztető rendszer. Mivel ezt a legtöbb eladott autóba beépítik, és működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek, a rendszer pontot ért. Sem sávban tartó berendezés, sem automata vészfék nem kapható az autóhoz.