A Honda Fit (Jazz) idén januárban állt fel az USA közlekedésbiztonsági biztosítási intézetének (IIHS) törésteszt-padjára, hogy teljesítse az igen szigorú, negyed átfedéses töréstesztet: a 64 km/órával végrehajtott vizsgálat villanyoszlopnak ütközést vagy előzés indításakor bekövetkező karambolt szimulál. 

A japán mérnökök magabiztosak voltak, ám nem várt dolog történt: elengedett egy varrat, így ahelyett, hogy az első lökhárító elnyelte volna a becsapódás energiájának jelentős részét, az egytonnás autó lassulás nélkül csapódott a beton akadályba, ami iszonyatos pusztítást végzett az utastérben. Az autó ezzel gyakorlatilag megbukott, annak ellenére, hogy a többi vizsgálati szempont szerint jól teljesített. 
A Honda azonban nem hagyta annyiban: villámgyorsan újratervezték az autót, ismételten bevizsgáltatták azt, és amikor az IIHS elégtelenről megfelelőre módosította a minősítést (és ezzel megadta a Hondának az óhajtott ‘legbiztonságosabb’ plecsnit), megváltoztatták a gyártást, így június 9-től már az új, biztonságosabb autók kerülnek a kereskedésekbe. 
Na de mi legyen azzal a mintegy 12 ezer észak-amerikai vásárlóval, akik a forgalmazás első hónapjaiban megvásárolták az autót? A Honda (alighanem a General Motors rémisztő példáját szem előtt tartva) példa nélküli visszahívási kampányt jelentett be: újrahegeszti az összes, eddig gyártott autót, hogy azok is megfeleljenek az új, feljavított biztonsági szintnek. 
Belegondolni is rossz, mennyibe fog kerülni a Hondának ez a nem szokványos visszahívás, a fogyasztói megítélés szempontjából azonban alighanem telitalálatnak bizonyult döntésük.
A Fit egyébként is jól példázza, mennyire fontos a Hondának a biztonság: az utasoldali visszapillantó tükrön a nyitóképünkön is jól látható módon apró kamerát helyeztek el (Honda LaneWatch), amellyel az autó holtterét küszöbölik ki.
 
A következő videón az eredeti, alatta a megismételt törésteszt felvétele látható.