A globális autógyártás korában hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy Alaszkától Új-Zélandig minden piacon ugyanazt a modellt kapják a vásárlók, mínusz a nyilvánvaló eltérések. Csakhogy a világnak vannak olyan piacai, ahol az általunk minimálisnak gondolt felszereltség is luxus, ez pedig alapjaiban változtatja meg az autók minőségét – és itt nem a végsebességre vagy a komfortra gondolunk. 

A Global NCAP, azaz az új autók ütközésbiztonságát vizsgáló szervezet két olcsó autót emelt ki az indiai piacról, hogy megnézzék, mire képesek. A Nissan olcsó márkájának első sarja, a Datsun GO és a Suzuki helyi megfelelője, a Maruti által kínált Swift a minimális szintet sem teljesítették a törésteszteken, és nulla csillagot kaptak
Halálcsapda a Suzuki Swift? 1
Halálcsapda a Suzuki Swift? 7
Az alábbi videókat csak erős idegzetű olvasóink nézzék meg (fent a Suzuki, lent a Datsun haláltusája látható)
Miután a napokban a Suzuki legújabb modellje, a Celerio szomorú háromcsillagos eredménnyel zárta az európai NCAP vizsgálatát, az újabb eredmény akkor is rosszat tesz a márkák megítélésének, ha, ahogy az imént elemeztük, a mi Swiftünk és az ő Swiftjük köszönő viszonyban sincs egymással. 
A nagy különbség a Datsun és a Maruti között, hogy a tesztet végző mérnökök szerint a Swift teljesítményét jelentős mértékben javította volna, ha Indiában is alapáras benne a légzsák. A Nissan olcsó gyermeke azonban menthetetlen: karosszériaszerkezete olyan mértékben károsodott az ütközés során, hogy ezer légzsák sem mentette volna meg a töréstesztbábuk életét.
Az Európában forgalmazott Suzuki Swift egyébként ötcsillagos eredménnyel teljesítette az Euro NCAP vizsgálatát, erről részletesen itt olvashatsz.