Felnőtt utasvédelem (31 pont, 82%)

Hibridként is helyt áll az Audi A3 1
Hibridként is helyt áll az Audi A3 13
Az utascella a frontális ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát. A vezetőoldali elülső légzsákban nem épült fel elegendő nyomás ahhoz, hogy a vezető feje ne érintse a kormánykereket, ezért pontlevonás járt. A vezető és az első utas térde, valamint combcsontja testalkattól és elhelyezkedéstől függetlenül jól védett volt. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban az Audi m maximális pontszámot kapott, minden testrész védelme jó volt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a bordakosár benyomódása a mellkas elégséges védelmét jelezte, minden egyéb testrész védettsége jó vagy megfelelő. Az első és hátsó ülések egyaránt jól védenek ostorcsapás nyaksérülés ellen.  Az A3 Sportback e-tron felárért önműködő vészfékezési rendszerrel is megrendelhető, amely már egészen kis sebességnél is működőképes, ám mivel nem alapfelszerelés, hatásosságát városi sebességeknél nem vizsgálták.

Gyermekbiztonság (39 pont, 78%)

Hibridként is helyt áll az Audi A3 14


Az A3 Sportback e-tron maximális pontszámot kapott a másfél, illetve 3 éves gyermek védelmezése tesztpontban (mindkét bábui hátrafelé néző ülésbe volt beszíjazva). Oldalirányú ütközésnél mindkét bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák kiiktatására szolgáló kapcsolóért azonban felárat kérnek, ezért a rendszer nem kapott pontot. A gépkocsiba nem minden típusú gyermekülést lehetett beszerelni: ilyen a 0+ kategóriás, menetiránnyal ellentétesen használandó hordozó a jobb első ülésen (nem alapáras a kikapcsolható légzsák), illetve a  2/3 kategóriás ülések nem feküdtek fel tökéletesen a hátsó szélső ülésekre. Minden egyéb üléstípus behelyezése problémamentes volt.

Gyalogosbiztonság (24 pont, 66%)

A lökhárító minden vizsgált felületen jó védelmet biztosított a lábszárnak, maximális pontszámot kapott. Ugyanakkor a gépházfedél belépő éle minden pontján rosszul védelmezte a medencetájat. Az Audi A3 e-tron aktív motorházfedele széles sebességtartományban biztosít fokozott védelmet a legkülönfélébb testalkatú gyalogosoknak, ezért a motorháztetőre vonatkozó vizsgálatokat annak aktivált, megemelt pozíciójában hajtották végre. A gépházfedél túlnyomórészt jó vagy megfelelő védelmet nyújtottak, de a kemény szélvédőoszlopok és a szélvédő töve gyengén teljesített.

Biztonsági berendezések (9 pont, 68%)

Alapáras az ESP, az első és hátsó üléseken jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A sávelhagyásra figyelmeztető berendezés feláras, ám várhatóan kellő számban rendelik majd meg, ezért pontot ért. Hasonló a helyzet az ütközést megelőző, autonóm fékrendszer nagysebességű Inter-Urban funkciójával, amelynek teljesítményét megfelelőnek ítélték meg. Az Audi A3 e-tronhoz nem rendelhető sebességhatároló berendezés.

a videó a hirdetés után indul
a videó a hirdetés után indul