Az Automotive News szakfolyóirat hívta fel az észak-amerikai törésteszteket elvégző közúti biztonsági biztosító intézet (IIHS) figyelmét egy érdekességre: a vadonatúj, alumínium felépítménye miatt egyébként is a figyelem középpontjában álló Ford F-150 platós kisteherautó bizonyos konfigurációi a többiektől eltérő, hatékonyabb biztonsági rendszerekkel rendelkeznek.
A Ford egy egyszerű, de hatékony módszert dolgozott ki annak megakadályozására, hogy a pickup sarkát érő frontális ütközésnél az első kerekek behatoljanak az utastérbe: a megfelelő pontokra hegesztett acélrudakkal erősítette meg az alvázat. Ez dicséretes, csakhogy az extra szolgáltatásból kizárólag az F-150 legnépszerűbb kivitele, a duplafülkés SuperCrew felépítmény részesült, a szimpla Regular Cab és a másfeles SuperCab nem.
Ez pedig azért baj, mert az IIHS mindig egy adott modell legnépszerűbb kivitelét teszteli. Felmerült tehát a gyanú, hogy nem véletlen a szelektív biztonság, de ami ennél fontosabb: elképzelhető, hogy más kiviteleiben korántsem olyan biztonságos az autó, mint gondolták. Az intézet ezért a napokban egy újabb töréstesztet hajtott végre a modell egyszerűbb, kevésbé keresett (extrafülkés) példányával. Az így szerzett tapasztalatokkal kiegészített, végső értékelés publikálását a nyár végére halasztották.Az évtized életmentő ötlete az átlátszó kamion – láttad már?
Nem tudni, a Ford számíthat-e bármilyen elmarasztalásra a manipulatív biztonsági fejlesztés miatt.
A Ford F-150 nem csak alumínium karosszériájával számít unikumnak a piacon: személyautókhoz méltó biztonsági és kényelmi felszereltsége többek között körkörös manőverező kamerát, LED-es fényszórókat, különleges vontatási csomagot, sávban tartó rendszert és automatikus vészfékrendszert tartalmaz.
A modell az NHTSA hatósági utasbiztonsági vizsgálaton már megszerezte az ötcsillagos minősítést; nem csak a SuperCrew kivitelben (alább), hanem a most kifogásolt szimpla fülkés Regular Cab verzióban is.