Felnőtt utasvédelem (28,2 pont,74%)
Az utascella a félátfedéses frontális ütközés során megőrizte szerkezeti szilárdságát. A vezetőoldali elülső légzsák nem fúvódott fel eléggé ahhoz, hogy megakadályozza a fej és a kormánykerék érintkezését, amelyet követően a fej oldalra fordult, és elmozdult a légzsákról. Ezért a vezető fejvédelme csupán kielégítő. A vezető lábszárának védelme elégséges. A nem deformálódó akadállyal való, teljes átfedéses frontális balesetet szimuláló teszten a vezető medencéje kicsúszott a biztonsági öv vízszintes szára alatt, ami veszélyezteti a térd, a combcsont és a medence épségét. A védelmi szint ezen a testrészen gyenge.A Karl maximális pontszámot ért el az oldalirányú ütközés során nyújtott teljesítményért, minden testtáj jó védelmet élvezett. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során azonban rendkívül nagy mértékű bordakimozdulás volt mérhető, a mellkas védelme gyenge, a súlyos sérülés kockázata magas. Az Opel már bejelentette, hogy ezen javítani kíván. Az első ülések és a fejtámlák elégséges védelmet biztosítanak ostorcsapás nyaksérülés ellen; a hátsó ülések geometriai elemzése szintén elégséges teljesítményt jósol. A Karl opcióként sem kínál önműködő vészfékezési rendszert
Gyermekbiztonság (35,3 pont, 72%)
A Karl maximális pontszámot kapott a hátrafelé néző, másfél éves gyermek védelme tesztpontban. Frontális ütközésnél a menetirány szerint elhelyezkedő, hároméves gyermek fejét érő erőhatások nem voltak szélsőségesek, habár a nyakat és mellkast érő lassulás értéke hajszálnyit magas volt. Oldalirányú ütközésnél a másfél éves bábu fejét hatékonyan védelmezte a beltér kemény felületeitől a gyermekülés, ám a hároméves bábu feje túllendült az ülés fejvédő elemein, ezért nem kapott pontot. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, a rendszer pontot érdemelt. A modellhez jóváhagyott összes gyermekülés-típus probléma nélkül beszerelhető.
Gyalogosbiztonság (24,5 pont, 68%)
A lökhárító maximális pontot kapott, minden ponton jó védelmet biztosított a lábszárnak. A medencetáj védelme már nem volt ilyen egyértelmű, egyes pontokon jól, másutt kifejezetten rosszul teljesített az autó. A motorháztető felülete és a szélvédő legtöbb pontján jól vagy megfelelően óvta a gyalogos fejét; rossz eredmények születtek a kemény szélvédőoszlopnál és a motorházfedél élénél.
Biztonsági berendezések (8,3 pont, 64%)
Alapáras az ESP, az első és hátsó üléseken szériában jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. A vezető által beállítható sebességhatároló rendszer opciós, akárcsak a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. A Karl nem rendelkezik automatikus fékrendszerrel.