Az IIHS közlekedésbiztonsági szervezet aktuális vizsgálatán az előző szériás Kia Sportage bizony csúnya dolgokat produkált: a kis átfedéses frontális ütközés vizsgálatban (képzeljük el, amint az autó előzést kezdeményezve épp csak kidugja orrát a sávból, és csatt…!) rossz minősítést kapott: a rögzítőfék bal szélen található pedálja 40,5 centit mozdult a vezető felé, ami gyakorlatilag garantált térdsérülést jelent, a kormánykerék 10 centivel hátrébb és 15-tel jobbra helyezkedett el az ütközés után. Ezek után hiába ért el remek pontszámokat a félátfedéses és oldalirányú ütköztetés, a tetőre borítás, valamint a fejtámla vizsgálati pontokban, nem kaphatta meg az IIHS ’Ajánlott’ plecsnijét. Az új modell már jobban teljesít: mindkét, korábban kifogásolt területen komoly a fejlődés, a rögzítőfék pedálja 15, a kormánykerék 7,5 centit mozdult csupán el. Örvendetes újdonság, hogy az aktív ütközéselkerülő rendszer 20 és 40 km/óránál egyaránt hibátlanul teljesített, így összességében az autó Különösen ajánlott (Top Safety Pick +) minősítéssel zárta a vizsgálatot. Korábban ugyanerre az eredményre jutottak egyébként a tesztelők a Sportage ikertestvérénél, a Tucsonnál is, úgyhogy a Kia hivatalnokai aligha rágták le a körmüket az eredményekre várva. Nyitóképünk az aktuális Kia Sportage európai kivitelének EuroNCAP töréstesztjét ábrázolja. Az elődmodell Európában nem bőgött le úgy, mint az USA-ban, a 2010-es vizsgálaton remekül teljesített.