Tudtad, hogy az ENSZ-nek létezik egy saját utasbiztonsági normája, amelyet a szervezet ajánlása szerint minden új autónak meg kellene ütnie? Figyelembe véve néhány harmadik világbeli térség autós kultúráját, ez az elvárás nem lehet valami magas – a Chevrolet két példányának mégis sikerült még ezen a belépő teszten is megbuknia. https://www.youtube.com/watch?v=dDT9GXTWVYY Tavaly nyáron a Chevrolet Aveo, majd idén márciusban a Chevrolet Sail egyaránt nulla pontot kapott a Global NCAP töréstesztjén. Vázszerkezetük megrogyott, és mivel egyikben sincs légzsák (Dél-Amerikában nem kötelező!), gyakorlatilag borítékolható az utasok halála. Az eleve félelmetes tényt két dolog teszi még ijesztőbbé: az egyik, hogy a General Motors tíz éve már épített egy nulla csillagos autót (szintén Aveo), ám a jelek szerint nem tanultak a hibájukból. A másik, hogy az eredetileg kínai piacra fejlesztett és gyártott Sail a helyi törésteszten négy csillagot kapott, magyarul a GM tudatosan visszabutította az autót, amikor 2013-ban Dél-Amerikában is megkezdte annak a gyártását. https://www.youtube.com/watch?v=4Td4U2e9xdc A Global NCAP ezért levelet írt a gyártónak, amiben termékfejlesztési stratégiájuk radikális újragondolását kérték tőlük. A GM elvileg jól reagált, és a következő generációs modelleket már új, szigorúbb biztonsági szempontok szerint fejleszti majd, és bocsátja piacra – valamikor 2019 táján. Végezetül álljon itt egy három évvel ezelőtti törésteszten készült videó. Szintén Chevrolet, szintén nulla pont.  Vajon akkor is megígérte a gyártó, hogy javít a hozzáállásán? https://www.youtube.com/watch?v=8lPH__W2_VQ