Az Euro NCAP az év elején vezette be új, kettős pontozási rendszerét: korábban csak az alapfelszerelésű, illetve a várhatóan széles körben megrendelésre kerülő extrákkal kiegészített kiviteleket vizsgálták, ám az új rendszerben arra is lehetőség nyílik, hogy az autógyár egy növelt biztonságú modellt is leadjon tesztelésre. Ez történt anno a Suzuki Baleno esetében, most pedig az Ignis is bebizonyította, hogy nem hülyeség áldozni a biztonsági extrákra.
Felnőtt utasvédelem (30,1 pont, 79% | 33,1 pont, 87%)
A frontális félátfedéses ütköztetés vizsgapontban a comb és a térd védelme jó, viszont a mellkas csupán gyengén, a lábszár elégségesen védett. A teljes átfedéses, merev testnek ütköztetés során az elöl ülők mellkasa, illetve a hátul utazók feje elégséges védelmet élvez.
Az oldalirányú ütköztetés során az Ignis kiválóan teljesített minden testrésznél, még a keményebb, oszlopnak ütköztetéses vizsgálatban is megfelelő védelmet élvezett a mellkas, a többi testrész jól védett. Az első és hátsó ülések egyaránt jó védelmet biztosítanak ostorcsapásos nyaksérülés ellen. Az önműködő vészfékezési rendszert csak a plusz csomagos autó kínálja, ott meg is kapta a jó minősítést.
Gyermekbiztonság (38,8 pont, 79%)
A félátfedéses frontális ütközésben a hatéves gyereket megtestesítő bábu mellkasán, míg a tízévesnek a nyakán mértek nyugtalanítóan magas erőhatásokat. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, a rendszer pontot érdemelt.
Gyalogosbiztonság (28,3 pont, 67% | 32,6 pont, 77%)
A motorházfedél jól vagy megfelelően védi a gyalogos fejét, a kemény tetőoszlopok rossz eredményeket mutattak. A lábszár védelme kifogástalan, a csípő sérülésveszélye igen változó, egyes területeken jó, másutt gyenge eredményt ért el az autó. A biztonsági csomag részét képező, önműködő vészfékrendszer felismerte a veszélyt, és hatékonyan lassította az autót, több ízben sikeresen elkerülve a gázolást; kiváló teljesítménye meg is látszik az autó által elért eredményen.
Biztonsági berendezések (3 pont, 25% | 7,2 pont, 60%)
Alaphelyzetben az első és hátsó biztonsági övek bekötésére figyelmeztető rendszerrel kifújt a kínálat, de a feláras biztonsági csomag nem csupán a már említett robotfék funkciót tudja, hanem a sávelhagyásra is figyelmeztet. Mindkét rendszer megbízhatóan működött a tesztek során.