Immár másfél éve pontoz kettős mérce szerint az Euro NCAP: az alapfelszerelésű modell mellett azt is megvizsgálják, hogy biztonsági extrákkal telezsúfolva hogyan teljesít a kocsi. A Baleno és az Ignis már így javított háromról négy, illetve öt pontra, most a Swiftnél alkalmazták ugyanezt a receptet.
Felnőtt utasvédelem (31,5 pont, 83% | 33,5 pont, 88%)
A frontális félátfedéses ütköztetés vizsgapontban a Swift utascellája stabil maradt, a comb és a térd védelme jó. A teljes átfedéses, merev testnek ütköztetés során az elöl ülők mellkasa, illetve a hátul utazók feje elégséges védelmet élvez, az egyéb létfontosságú testrészek védelme jó vagy megfelelő. Az oldalirányú ütköztetés és a szigorúbb, oszlopnak ütköztetés során a Swift egyaránt maximális pontszámot ért el, kiválóan teljesített minden testrésznél.
Az első ülések és fejtámláik jó védelmet biztosítanak ostorcsapásos nyaksérülés ellen, hátul viszont komoly veszély fenyegeti az utasok nyakcsigolyáit. Az önműködő vészfékezési rendszert csak a plusz csomagos autó kínálja, ott meg is kapta a jó minősítést.
Gyermekbiztonság (36,9 pont, 75%)
A félátfedéses frontális ütközésben a hatéves gyereket megtestesítő bábu mellkasán és nyakán rossz terhelési értékeket mértek, a tízévesek mellkasát érő erőhatás elégséges. Az oldalirányú ütköztetésben a rosszul teljesítő mellkasvédelem kivételével minden területen jók az értékek.
Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, a rendszer pontot érdemelt.
Gyalogosbiztonság (29,4 pont, 69%)
A motorházfedél jól vagy megfelelően védi a gyalogos fejét, a kemény tetőoszlopok rossz eredményeket mutattak. A lábszár védelme a lökhárító teljes szélességében kifogástalan, a csípő sérülésveszélye igen változó, egyes területeken jó, másutt gyenge vagy rossz eredményt ért el az autó.
Biztonsági berendezések (3 pont, 25% | 5,4 pont, 44%)
Alapfelszerelés az első és hátsó biztonsági övek bekötésére figyelmeztető rendszer. A városi automatikus vészfékező funkció opcióként rendelhető, autópálya-sebességnél jó eredményeket hozott. Csomagtól függetlenül rendelhető sebességhatároló rendszer az autóhoz.