Az elérhető 34 pontból 7,29 pontot kapott felnőtt utasvédelemre, 49-ből 28,55-öt gyalogosvédelemre, és az adható 18-ból nullát, azaz semmit a vezetőtámogató és biztonsági rendszerekre a Renault Kwid, és ezzel megbukott a délkelet-ázsiai újautó-minősítő szervezet, az ASEAN NCAP töréstesztjén.
A 770 kilós autócska minimálisnál is szegényebb biztonsági felszereltségének köszönhette kudarcát: az indonéz piacon forgalmazott modellt egyetlen vezetőoldali légzsákkal és övfeszítővel vágott neki a tesztnek. A többi utasra csak a vallásának megfelelő isten (Indonézia lakosságának 88 százaléka muzulmán, 8 százalékuk keresztény, három százalékuk hindu és egy százalékuk buddhista) vigyáz, hiszen még blokkolásgátló sincs a kocsiban – akkor meg miért is csodálkoznánk azon, hogy a menetstabilizáló rendszer, az öv bekötésére figyelmeztető jelzések, vagy a mifelénk egyre gyakoribb vezetőtámogató elektronikák hiányoznak?
Mechanikusan sem védett kellő mértékben a Kwid. A kormánykerék felfelé mozdult, az övek megterhelték a mellkast, a vezető mindkét lábszára és jobb combja komoly terhelést kapott. Mindkét elöl utazó felnőtt mellkasa súlyos sérülést szenvedett el. Az oldalirányú ütközés és a nyaksérülés enyhítése terén nulla pontot szerzett a kisautó.
A gyerekvédelem terén egy fokkal ügyesebb a Kwid, de a hátsó utasülésen középre egyetlen gyerekülést sem tudtak beszerelni a tesztelők, és jobb hátul sem volt sokkal jobb a helyzet. Isofix nincs, még szép.
A gyerekvédelemre három, a felnőttvédelemre egy csillagot kapott az autó, a nulla pontos vezetőtámogató teljesítmény miatt viszont a teljes eredményt nullával értékelték.
Hogy mindez nem csak az alapkonstrukció hibája, jól mutatja, hogy ugyanez az autó Latin-Amerikában, négy légzsákkal felszerelve három csillagos eredményt ért el tavaly.