Felnőtt utasvédelem (34,7 pont, 91%)
A frontális félátfedéses ütköztetés vizsgapontban a Lexus ES utascellája stabil marad. Mindkét felnőtt bábu összes kritikus testrészét, valamint a combcsontot és térdeket is jól védi az autó. Ugyanez érvényes az oldalirányú ütköztetésre. A hátsó utasok védelme jó vagy megfelelő, bár a csípő kicsúszott a biztonsági öv alatt, amiért pontlevonás járt.
Az oldallégzsák nyitása nem volt ideális, ezért mindkét oldalirányú teszten pontot vontak le, annak ellenére, hogy a mérések így is jó védelmi szintről tanúskodtak. A fejtámlák és háttámlák elöl-hátul jól védenek az ostorcsapásos nyaksérülés ellen. A szériakivitelű önműködő vészfékezési rendszer jól működött alacsony (városi) sebességeknél, kis híján maximális pontszámot ért el.
Gyermekbiztonság (43 pont, 87%)
A félátfedéses frontális és az oldalirányú ütközésben a tíz- és a hatéves gyereket megtestesítő bábu kritikus testrészein egyaránt jó értékeket mértek. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat, minden szabványos ülésrendszer beszerelhető.
Gyalogosbiztonság (43,7 pont, 90%)
Eddig csupán egy autó: a szintén most tesztelt Mercedes A-osztály ért el az ES-nél is előkelőbb (92%) eredményt az Euro NCAP gyalogosvédelmi tesztjén. A motorházfedél aktív, ütközéskor felemelkedik, és mivel a legkülönfélébb testalkatú gyalogosoknál hatékony, a tesztet megemelt motorházfedéllel végezték el. A fej védelme a motorházfedél szinte teljes felületén jó vagy megfelelő. A lökhárító jól védi a lábszárat, a csípő védelme is jó. Az automata vészfékrendszer éjjel és nappal, gyalogossal és kerékpárossal is hatékonyan működik.
Vezetőtámogató rendszerek (10,1 pont, 77%)
Alapfelszerelés az első és hátsó biztonsági övek bekötésére figyelmeztető rendszer, valamint a sebességi korlátozásokat jelző táblákat figyelő, kamera alapú rendszer. Az automatikus vészfékező funkció nagy sebességnél jó eredményeket hozott. Alapfelszerelés a sávban tartó rendszer.