Fejlesztés nélkül lemarad az ember: ezt a leckét már másodszor kell saját bőrén megtanulnia a Fiatnak. 2017-ben a Punto vérzett el a megismételt teszten, most pedig a Panda kapott nulla csillagot.

Megbukott a törésteszten a Fiat Panda 1

Ugyanaz az autó, amely 2011-ben még négy csillagot kapott, ma már minimálisan sem teljesíti az EuroNCAP elvárásait. Ezek jóval szigorúbbak a törvényben előírt utasvédelmi követelményeknél, és a jelek szerint azoknál jóval gyorsabban követik az autóipar fejlődését: az autonóm vészfékrendszer nélkül kapható Panda csupán 7%-ot kapott a vezetőtámogató rendszerek értékelésénél.

Valójában azonban nem az elektronikus rendszerek hiánya miatt pontozták le a kocsit: a gyerekek védelménél nulla pontot teljesített a Fiat Panda, ez a részeredmény okozta végzetét.

Megbukott a törésteszten a Fiat Panda 9

Az új normák szerint mért felnőtt utasvédelmi teljesítmény 45%, a gyermek utasok védelme pedig csupán 17%. Megjegyzendő, hogy míg korábban másfél és három éves gyerekeket szimuláló bábukkal végezték a tesztet, jelenleg hat és 10 éves gyermekekre mérnek, és ezek fejét (ahogy a felnőtt utasokét is) oldalról és szemből egyáltalán meglehetősen gyengén védi az ostorcsapás nyaksérülés elleni, speciális fejtámaszokkal nem rendelkező Panda.

Mivel a 2018-as minősítési rendszer egészen más dolgokat mér, mint akár a 2017-es, a Panda teljesítményét nem lehet közvetlenül összehasonlítani a tavaly végzett tesztek eredményeivel.