A Mitsubishi L200 európai kivitele ütközés esetén nem kevesebb mint hét légzsákkal óvja utasait. Dél-Amerikában azonban eléggé éles lehet az árverseny, mert ott a modell alapverziója légzsákok nélkül kerül forgalomba.

Hogy ezen mennyi pénzt takarítanak meg a vevők, nem tudjuk. Azt viszont igen, hogy a latin-amerikai újautó-minősítő szervezet (NCAP) legfrissebb töréstesztjén totális kudarcot vallott az autó.

Újabb autó bukott meg a törésteszten 1

„A vezető fejét és nyakát érő terhelés mértéke meghaladta a biomechanikus határértékeket.” – szól a hivatalos értékelés. Ezt magyarra úgy fordítanánk le, hogy karambolban minimum nyakcsigolya- és koponyatöréssel kell számolnod, ami nem garanciája a felépülésnek.

Ha ez nem lett volna elég, az autó vázszerkezete sem biztosít kielégítő védelmet: az összeroppanó fülkében az utasok térde eléri a burkolatok mögötti, kemény szerkezeti elemeket, ezért a lábsérülés gyakorlatilag borítékolható. Vigaszként fogható fel, hogy a gyermekek védelme terén az adható ötből kettő csillagot elért az autó.

A filmen jól látható, hogy megroppan a tetőkeret.

Egyébként a bukás ennek ellenére nem a konstrukció, hanem a spórolás rovására írható: az autó normálisan felszerelt változata Európában négy-, Ausztráliában ötcsillagos minősítést kapott.

Képeink a Mitsubishi L200 2015-ben elvégzett, európai töréstesztjéről származnak.