Ilyen sem volt még: kínai villanyautót tesztelt az Euro NCAP. Az Aiways U5 alapvetően jól teljesített, de néhány részterületen sok pontot veszített, így végül közepes eredménnyel zárta a tesztet.

Felnőtt utasvédelem (28,0 pont, 73%)

Nem valami biztonságos a kínai e-SUV 1

A frontális félátfedéses ütköztetés során az utascella szilárd maradt. A vezető és az utas combcsontja és térde megfelelően védett volt, ahogy az első utas összes kritikus testrésze is. A teljes átfedéses frontális ütköztetés során a kritikus testrészek védettsége jó, a hátul utazóké jó vagy megfelelő volt. Az oldalirányú ütközéses vizsgálatnál minden testrész megfelelően védett, ugyanakkor a függönylégzsák nyitás közben fennakadt a borításon, így nem látta el védelmi feladatát. A vezető fejvédelme ezért csupán megfelelő.

Nem valami biztonságos a kínai e-SUV 23

Az oldalirányú oszlopnak ütköztetés során a mért gyorsulási értékek arra engedtek következtetni, hogy a légzsák nem védett megfelelően, a védelmi szint gyenge, ezért erre a részminősítésre nulla pontot kapott az autó. Az Aiways azóta módosította a légzsák nyitásának időzítését, egy későbbi teszt során majd kiderülhet, hogy milyen hatékonyan. Az első fejtámaszok jó, a hátsók elégséges védelmet nyújtanak ostorcsapás nyaksérülés ellen. Kis sebességnél jól teljesített az autonóm vészfékrendszer.

Gyermekbiztonság (34,4 pont, 70%)

Nem valami biztonságos a kínai e-SUV 24

A félátfedéses frontális ütközésben a tíz- és a hatéves gyereket megtestesítő bábu kritikus testrészein jó vagy megfelelő értékeket mértek. A 10 éves bábu azonban a teszt végzése során kiszabadult a gyermekülésből, ezért nulla pontot kapott az autó. Az oldalirányú ütköztetés során mindkét gyerek jól védett, az autó maximális pontszámot érdemelt. Az utasoldali elülső légzsák kikapcsolható, így az első utasülésre is beszerelhető menetiránynak ellentétesen a csecsemőhordozó. A légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat. A szabványos gyerekülések beszerelése problémamentesnek bizonyult.

Gyalogosbiztonság (21,9 pont, 45%)

Nem valami biztonságos a kínai e-SUV 25

A motorházfedél a szélvédőoszlopok kivételével jól vagy megfelelően védi a gyalogos fejét. A lökhárító jól védi a lábszárat, a csípő sérülésveszélye azonban mindenütt magas. A gyalogosfelismerő rendszer jól, a kerékpárosokat észlelő technológia elégségesen vizsgázott, azonban az automata vészfékező rendszer teljesítménye nem érte el azt a szintet, ahol pontot kaphatott volna.

Biztonsági berendezések (7,2 pont, 55%)

Alapfelszerelés az első és hátsó biztonsági övek bekötésére figyelmeztető rendszer. Az autonóm vészfékrendszer minden helyzetben megfelelően működött, létezik sávban tartó technológia, ahogy táblafelismerés is, ám az utóbbi meglehetősen megbízhatatlanul működik.

a videó a hirdetés után indul