2019-ben ötvenöt komplex biztonsági vizsgálatot végzett az Euro NCAP, az új autók biztonsági teljesítményét felmérő, független szervezet. Ezeket korábban töréstesztnek mondtuk volna, de ma már ennél többről van szó: összesen négyféleképpen törik péppé az autókat, valamint külön fejtámla- és gyalogosvédelmi tesztet végeznek, megnézik, hogy be lehet-e szerelni a gyereküléseket, valamint több sebességnél is ellenőrzik a vezetőtámogató rendszerek működését.
Ami jó hír, hogy az 55 autó közül csak háromnál kellett kétszer nekifutni a teljes procedúrának. Ezeknél opciós volt egy csomó olyan tartozék, amit egyébként az Euro NCAP már elvár, így megmérték azok nélkül és azokkal is a teljesítményt.
Az autók összességében dicséretesen teljesítettek. 75 százalékuk öt csillagot, további 16 százalék 4 csillagot kapott. Minden tizenegyedik autó három csillagot érdemelt; ennél gyengébben idén senki nem teljesített.
Az autók egyharmada hibrid vagy elektromos volt, 45 százalékuk pedig SUV vagy crossover.
A biztonsági felszereltség egyre szélesebb körű. A vizsgált autók 18 százaléka rendelkezett aktív (felpattanó) motorházfedéllel, a városi és országúti autonóm vészfékrendszer az autók 91 százalékánál szériatartozék, 5 százalékánál opció volt – mindössze két olyan típus volt, amely opcióként sem kínálta a rendszert. A gyalogosfelismerés hasonló aránya 85% / 4%, a kerékpárosokat az autók 80 százaléka alapáron, 13 százalékuk felárért észleli.
Az Európában tavaly eladott autóknak egyébként a 92 százalékát tesztelte az elmúlt 6 év során az Euro NCAP; 5 százalékukat hat évnél régebben vizsgálták be, mindössze 3 százalékuk nem került soha kapcsolatba a szervezettel.
Minden vizsgált autón elérhető volt a sávelhagyásra figyelmeztető, illetve a sebességhatároló funkció. A jelzőtábla-figyelő rendszer elterjedtsége 82 százalékos.